X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 147
تاریخ ثبت : یکشنبه, 15 مرداد,1402 | 07:54 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 مرداد,1402 | 06:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 15 مرداد,1402 | 07:55 ق.ظ

بازداشت عامل ضرب و جرح کودکان معلول در بوشهر

  • بازداشت عامل ضرب و جرح کودکان معلول در بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بعد از صدور دستور بازداشت عامل ضرب و جرح کودکان معلول در یک مرکز، این فرد در کمتر از ۲ ساعت بازداشت شد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مهدی مهرانگیر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این رابطه اظهار کرد: بعد از صدور دستور بازداشت عامل ضرب و جرح کودکان معلول در یک مرکز، این فرد در کمتر از ۲ ساعت بازداشت شد.

وی افزود: طی جلسه‌ای که با دادستان مرکز استان و معاونین دادستان و مسئولان بهزیستی استان برگزار شد، مقرر شد هر چه سریع‌تر نسبت به انتقال ۱۰۵ کودک معلولی که در این مرکز نگهداری می‌شود به محل جدید و پلمب مرکز تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص ضرب و جرح و اذیت و آزار معلولان ذهنی مرکز نیلوفر آبی در بوشهر، گفت: به محض اطلاع از این موضوع به همراه دادستان مرکز استان، معاون دادستان و مدیر کل بهزیستی استان از مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفر آبی بازدید به عمل آمد.

وی بیان کرد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به مرداد ماه سال گذشته است. فردی که در فیلم منتشر شده اقدام به ضرب و شتم معلولان کرده است همان زمان از مرکز اخراج شده است.


رئیس کل دادگستری همچنین گفت: برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی پرونده کیفری تشکیل شده است.
 

مهرانگیر ادامه داد: در مرکز نیلوفرآبی ۱۰۵ کودک معلول نگهداری می‌شوند و این کودکان از نظر ذهنی و جسمی مشکلات زیادی دارند که نگهداری از آن‌ها مشکلات زیادی دارد. در بازدیدی که از این مرکز به عمل آمد وضعیت بهداشتی و نگهداری کودکان مناسب بود و امکانات مناسبی داشت.


 

ارسال نظر: