X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 88
تاریخ ثبت : یکشنبه, 08 مرداد,1402 | 08:15 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 08 مرداد,1402 | 07:58 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 08 مرداد,1402 | 08:34 ق.ظ

تداوم تظاهرات صدها هزار اسرائیلی و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان

  • تداوم تظاهرات صدها هزار اسرائیلی و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان
ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب برای سی‌امین هفته متوالی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.




به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای سی‌امین هفته متوالی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

این تظاهرات در حیفا و قدس با حضور گسترده معترضان برگزار شده است اما منابع خبری اعلام کرده‌اند که تظاهرات در شهر تل‌آویو با حضور چشمگیر معترضان همراه بوده است.

تظاهرات روز گذشته در حالی برگزار شد که روز پنجشنبه، ۲۷جولای هم این اعتراضات شاهد برخورد گسترده پلیس بود و تا حوالی نیمه شب ادامه یافت.



شنبه شب نیز تظاهرکنندگان معترض یک راهپیمایی گسترده را از ایستگاه اصلی قطار تل‌آویو به سمت خیابان کاپلان برگزار کردند.

تصویب بند آزمون معقولیت در روز دوشنبه گذشته، اعتراضات سنگینی را برانگیخت که با واکنش بی‌سابقه پلیس روبه‌رو شد. در این اعتراضات، پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان به طرز خشونت آمیز و وحشیانه برخورد کرد ولی نتوانست مانع برگزاری اعتراضات گسترده در تل آویو شود.

رسانه های اسرائیلی درباره این اعتراضات نوشتند: هزاران تظاهرکننده علیه طرح تغییرات قضایی پنجشنبه شب در خیابان کاپلان تل آویو (مرکز اسرائیل) تجمع کردند تا به آنچه که «تهدید برای دموکراسی» می‌نامند، اعتراض کنند؛ پس از آنکه کنست دوشنبه گذشته به لغو بند «آزمون معقولیت» رأی داد.

این در حالیست که نتانیاهو همچنان بر تداوم تلاش‌های ائتلافش در کنست برای تصویب طرح تغییرات قضایی اصرار دارد. طی روزهای گذشته، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جلساتی را علیه طرح تغییرات قضایی برگزار خواهد کرد.

 

ارسال نظر: