X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 تیر,1402 | 11:05 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 تیر,1402 | 08:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 تیر,1402 | 11:06 ق.ظ

کودکان پروانه‌ای؛ قربانی تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران

  • کودکان پروانه‌ای؛ قربانی تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران
موسس خانه «ای بی» گفت: به دلیل تحریم‌های آمریکا امکان تهیه باندهای پانسمان سوئدی برای بیماران پروانه ای سلب شده است.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمیدرضا هاشمی، موسس خانه «ای بی» با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات بیماران پروانه‌ای تأمین پانسمان مورد نیاز آنها است، گفت: این پانسمان تولید کشور سوئد است؛ از آنجا که چنین پانسمانی در کشور وجود ندارد و اکنون به دلیل تحریم‌های آمریکا امکان تهیه آن سلب شده است، تامین باندهای پانسمان برای بیماران پروانه ای تقریبا غیرممکن شده است.

هاشمی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کشور از جمله ایران از این نوع پانسمان استفاده می‌کنند که به دلیل تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از بیماران پروانه‌ای به دلیل نداشتن این نوع پانسمان، حتی جان خود را از دست دادند.

وی که پدر یکی از کودکان مبتلا به بیماری پروانه‌ای است، ادامه داد: حیات فرزند من و دیگر بیماران به این پانسمان‌ها وابسته است؛ به همین منظور نامه‌ای به کشور سوئد ارسال شده که به دلیل تحریم بودن ایران اعلام کردند امکان ارسال این پانسمان به کشور ما را ندارند.

موسس خانه «ای بی» با اشاره به شکایت از تحریم‌کنندگان این پانسمان‌ها، اظهار داشت: به همین منظور از وزارت امور خارجه و دولت سیزدهیم انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی از طریق سفیران کشورمان در خارج از کشور، موضوع بیماران را به صورت جدی پیگیری کنند.

ارسال نظر: