X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 112
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 27 تیر,1402 | 10:18 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 27 تیر,1402 | 09:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 27 تیر,1402 | 10:18 ق.ظ

رژیم صهیونیستی سهم آب دو استان فلسطین را به شهرک‌نشینان صهیونیست اختصاص داد

  • رژیم صهیونیستی سهم آب دو استان فلسطین را به شهرک‌نشینان صهیونیست اختصاص داد
رژیم صهیونیستی سهم آب دو استان «الخلیل» و «بیت لحم» را به شدت کاهش داده است.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، شرکت آب «مکوروت» که یک شرکت دولتی صهیونیستی است اقدام به کاهش شدید سهم آب استان‌های الخلیل و بیت لحم کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت دنیا الوطن، این شرکت اسرائیلی آب استان‌های الخلیل و بیت لحم را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اختصاص داده است.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، این اقدام را «نژادپرستی و تبعیض آمیز» توصیف کرد و گفت: «هر فلسطینی روزانه بیش از ۷۲ لیتر آب مصرف نمی‌کند، در حالی که میانگین مصرف هر اسرائیلی ۳۲۰ لیتر در روز است».

سیاست‌های آبی رژیم صهیونیستی یکی از ارکان اصلی اشغالگری و نژادپرستی این رژیم را نشان می‌دهد، به طوریکه صهیونیست‌ها از ابتدای اشغالگری تمامی منابع آبی فلسطین را در اختیار خود گرفتند که رود اردن و دریاچه طبریه در جولان اشغالی مصادیق بارز این سیاست به شمار می‌رود.

خشکاندن و مصادره چاههای کشاورزی، خشکاندن باغات زیتون، مصادره زمین‌های کشاورزی و ممانعت از ایجاد حوضچه‌های پرورش آبزیان از جمله مواردی است که صهیونیست‌ها در تمامی دهها سال اشغالگری انجام داده‌ و می‌دهند.

پیش از این رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش داشت منطقه «عین الحویه» که مملوء از چشمه‌های آب است را در اختیار خود بگیرد و این منطقه را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

محمد اشتیه در ادامه از سازمان یونسکو خواست تا به مسئولیت بین‌المللی خود در قبال مراکز باستانی و تاریخی فلسطین در برابر اشغالگری و یهودی‌سازی و اسرائیلی‌سازی انجام دهد.

وی افزود: تجاوزات اسرائیل و تروریسم شهرک نشینان علیه اماکن باستانی فلسطین به ویژه در شهرک سبسطیة به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر برای کنترل و یهودی‌سازی محوطه باستانی این شهر و همچنین منطقه باستان شناسی در حال تشدید است.

اشتیه همچنین گفت: کار بازسازی اردوگاه آوارگان «جنین» در شمال کرانه باختری در حال انجام است. بسیاری از زیرساخت‌های این شهرک در پی هجوم تمام عیار نظامیان رژیم صهیونیستی از جمله شبکه آب و فاضلاب و شبکه برق‌رسانی تا حدود زیادی از بین رفته است.



ارسال نظر: