X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 157
تاریخ ثبت : شنبه, 24 تیر,1402 | 11:54 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 22 تیر,1402 | 11:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 24 تیر,1402 | 11:54 ق.ظ

بلایی که بمب‌های غربی و محاصره اقتصادی بر سر کودکان یمن آورد

  • بلایی که بمب‌های غربی و محاصره اقتصادی بر سر کودکان یمن آورد
حمله 8 ساله ائتلاف متجاوز به یمن با استفاده از انواع سلاح ها و بمب های کشورهای غربی بویژه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه علاوه بر شهادت بیش از ۴۹ هزار غیرنظامی، شمار زیادی را مبتلا به سرطان کرده، که اکنون میزان ابتلا به این بیماری چندبرابر شده است.



به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دولت نجات ملی یمن با انتشار گزارشی در مورد ۳۰۰۰ روز جنگ در این کشور و تلفات آن اعلام کرد: ائتلاف متجاوز طی این مدت، بیش از ۴۹ هزار غیرنظامی را به شهادت رساند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

بر اساس گزارش وزارت حقوق بشر یمن، جنگنده های ائتلاف متجاوز ۲۷۴ هزار حمله هوایی انجام دادند و بیش از ۶۰۰ هزار بمب پرتاب کردند که استان صعده شاهد بیشترین حملات با بمب خوشه ای در این مدت بوده و استان های عمران، صنعا و الحدیده در این فهرست، بعد از آن قرار دارند.

این ائتلاف همچنین بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار راکت و ۷۶۸ هزار گلوله سنگین پرتاب کرد و ۱۴ هزار حمله پهپادی علیه یمن انجام داد.

عبدالسلام المدانی، مدیرعامل صندوق مبارزه با سرطان یمن در همین رابطه در دیدار با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی این کشور درباره فعالیت های این صندوق در کاستن رنج بیماران سرطانی و دشواری هایی که بدلیل محاصره اقتصادی و جنگ با آن مواجه است، بحث و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار به افزایش بیماران سرطانی به میزان دو تا سه برابر و بدلیل سلاح های استفاده شده در طول جنگ علیه یمن اشاره کرد و گفت که محاصره اقتصادی کشنده آمریکا علیه یمن، تاثیرات زیادی بر مردم یمن و بویژه بیماران سرطانی گذاشته؛ به گونه ای که از آمدن بسیاری از بیماران سرطانی به صنعا جهت دریافت خدمات درمان، جلوگیری می شود؛ موضوعی که درد و رنج این بیماران و مرگ و میر آنها را افزایش می دهد.

مدیرعامل صندوق مبارزه با سرطان یمن افزود: بسیاری از موارد مربوط به مرگ و میر بیماران سرطانی در داخل یمن به خاطر نبود امکان سفر به صنعا به دلیل بسته بودن فرودگاه این شهر در پی تحریم ها است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بتازگی در دیدار با «علی الدیلمی» وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن گفت که از زمان آغاز حمله ائتلاف متجاوز علیه ملت این کشور، جنایات بسیاری در حق مردم صورت گرفت که بدترین آن، محاصره اقتصادی است.

المشاط افزود: حمله ائتلاف متجاوز موجب ارتکاب بدترین جنایات در حق ملت یمن بویژه کودکان، زنان و سالمندان شد، اما بدترین جنایت این ائتلاف علیه ملت یمن، همانا جنایت تحریم و محاصره اقتصادی است.

در نزدیک به 8 سال جنگ بی رحمانه علیه مردم مظلوم یمن، بیش از ۸۰ درصد مردم یمن به حمایت و کمک بشردوستانه نیاز پیدا کردند و میلیون ها نفر در این کشور از گرسنگی رنج می برند. ائتلاف متجاوز ۱۵ هزار مرکز غذایی، ۱۴ هزار مرکز زراعی و بیش از ۱۰ هزار کارگاه دامداری و مرغداری را در این کشور هدف حملات هوایی قرار داده است.


برچسب ها: حقوق بشر, یمن, جنگ
ارسال نظر: