X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 124
تاریخ ثبت : دوشنبه, 19 تیر,1402 | 12:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 تیر,1402 | 01:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 19 تیر,1402 | 12:10 ب.ظ

وزیر ارتباطات: مدعیان آزادی بیان دسترسی مردم ایران به ۱۰هزار سایت علمی را محدود کردند

  • وزیر ارتباطات: مدعیان آزادی بیان دسترسی مردم ایران به ۱۰هزار سایت علمی را محدود کردند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هیچ سایت علمی در جمهوری اسلامی فیلتر نشده است، گفت: مدعیان آزادی بیان دسترسی مردم ایران به ۱۰ هزار سایت پرکاربرد علمی را فیلتر و محدود کرده‌اند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، عیسی زارع پور با بیان اینکه هیچ سایت علمی در جمهوری اسلامی فیلتر نشده است‌ و این در مرام دولت و نظام نیست، گفت: برخی سایت‌های خارجی دسترسی خود را روی مردم ایران فیلتر و محدود کرده اند. مدعیان آزادی بیان ۱۰ هزار سایت پرکاربرد علمی را روی مردم ایران فیلتر کرده اند.

زارع پور اضافه کرد: در هفته گذشته گوگل پروتکل http را بسته است و ما برای اینکه مشکل را حل کنیم سایتonline.۴۰۳ را راه اندازی کرده ایم و با سازوکاری تحریم ها را دور زده ایم و این سایت‌های تحریم شده را در اختیار مردم گذشته ایم. تصمیم با مردم است که می‌خواهند با فیلترشکن در سکوهای خارجی باشند و یا از سکوهای داخلی با سرعت بهتر و ارزان‌تر استفاده کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برخی از سکوها که در گذشته فیلتر شده است نیاز به بازنگری دارد کما اینکه رئیس جمهور در حکم جدید شورای عالی فضای مجازی درخواست کرد سیاست ها و مصادیق فیلترینگ بازنگری شود.

زارع پور بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ میلیون ایرانی از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کردند که یک رکورد محسوب می‌شود.

به گفته وی از مجموع این ۱۷ میلیون مراجعه، ۹ میلیون کاربر برای مشاهده کارنامه فرزند خود به سامانه مراجعه کردند.

زارع پور در پاسخ به تلفن یکی از شهروندان درباره تاخیر در پرداخت حقوق ماهیانه مخابرات از نماینده خود در هیات مدیره مخابرات خواست که پیگیر حل این مشکل باشد.

وزیر ارتباطات همچنین خاطر نشان کرد: واگذار شدن مخابرات به بخش خصوصی سبب شده است تا وزارتخانه امکان مداخله چندانی به خصوص در مسائل داخلی شرکت مخابرات نداشته باشد.

وی درباره حضور وزرا در شبکه اجتماعی ویراستی، گفت: توصیه من به اعضای دولت این است که در همه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی حضور یابند و با مردم در ارتباط باشند. تمامی مدیران وزارت ارتباطات به ویراستی آمده اند و تیک آبی هم دریافت کرده اند.

 

ارسال نظر: