X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 154
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 13 تیر,1402 | 02:23 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 13 تیر,1402 | 02:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 13 تیر,1402 | 02:43 ب.ظ

ستایشی: جنایات حقوق بشری دولت آمریکا علیه ملت ایران و ملت‌های مختلف، فهرست بلند بالا و متنوعی را دارد

  • ستایشی: جنایات حقوق بشری دولت آمریکا علیه ملت ایران و ملت‌های مختلف، فهرست بلند بالا و متنوعی را دارد
سخنگوی قوه قضائیه گفت:جنایات حقوق بشری دولت آمریکا علیه ملت ایران و ملت‌های مختلف، فهرست بلند بالا و متنوعی را دارد.


به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، سخنگوی قوه قضاییه ضمن تبریک عید غدیر اظهار اظهار داشت: عید سعید غدیر خم عید نصب امام علی (ع) به امامت و ولایت توسط پیامبر (ص) است. قوه قضاییه همراه ملت ایران آماده برپایی جشن سراسری برای این عید در سراسر کشور است.

وی افزود: از این جایگاه اهانت اخیر دست‌های ناپاک صهیونیسم بین‌المللی به ساحت قرآن کریم و کتاب هدایت نازل شده برای آخرین فرستاده باری تعالی را محکوم کرده و اعلام می‌کنم که عصبانیت شدید صهیونیسم از برپایی وحدت بخش کنگره عظیم حج و ناکامی آن‌ها در مقابله با جبهه ضدصهیونیستی عموم ملت‌های مسلمان منجر به ارتکاب اهانت وقیحانه و خباث آمیزی در قلب اروپای به ظاهر متمدن شد. باعث تأسف است که در جایی که ادعا‌های عجیب و غریبی نسبت به رعایت اخلاق و حقوق بشر دارند این گونه اتفاقات می‌افتد.

ستایشی گفت: متاسفانه دولت سوئد نشان داد که خود را رویاروی میلیارد‌ها مسلمان آزاده و جانباز قرآن و رسول مکرم اسلام قرار داده است، ورود این دولت در سال‌های اخیر در مواردی تله زندانی ساختن و پرونده سازی ناشیانه برای حمید نوری نشان داد که کفایت سیاسی لازم را برای اتخاذ تصمیمات مدبرانه و عاقلانه در صحنه داخلی و بین المللی را ندارد.

وی در ادامه گفت: قوه قضاییه اقدامات قابل ملاحظه‌ای در راستای احقاق حقوق مردم ایران، هوشمندسازی و کاهش اطاله دادرسی انجام داده است به عنوان مثال در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱۷ هزار دادگاه به صورت مجازی و برخط برگزار کرده‌ایم و بدین ترتیب قوه قضاییه از مراجعه حضوری طرفین به دادگاه جلوگیری کرده است.

ستایشی با بیان اینکه قوه قضاییه در تیر ماه سال گذشته در قالب طرحی به نام خدمات قضایی جهادی هزینه‌های دریافتی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۶ استان را رایگان کرده است، افزود: شهروندان از ۱۵۰ نقطه از استان‌های ایلام، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و هرمزگان به صورت رایگان این خدمات قضایی جهادی و مقدمه دادرسی خود را در یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت کردند.

وی همچنین گفت: با راه اندازی یک سامانه امروز بیش ۱۱۰ خدمت به صورت الکترونیک با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها مبادله می‌شود و طی آن دیگر نیاز به نامه نگاری، اتلاف وقت و هزینه و سرمایه انسانی نیست. این‌ها سرعت در فرایند را فراهم می‌کند. ضمن اینکه از بروز فسادهای داخلی سیستمی جلوگیری می کند.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص عفو رهبری نیز گفت: عفو بزرگ رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۱ شامل حال بیش از ۹۸ هزار نفر شد که این عدد ناظر به سایر محکومیت‌ها و هم ناظر به محکومان پاییز سال قبل و یا متهمین قبل از محکومیت این حوادث می‌شد. برای اولین بار بود که این عفو میدانی مشمول متهمان شده است. رحمت، توجه، فکر دقیق و کارشناسی شده و اقدام هوشمندانه اینچنین عمل می‌کند؛ البته سطح موثقی هم داشت.

وی در خصوص اقدامات دستگاه قضا در خصوص نهضت تبیین بین المللی جنایات آمریکا علیه حقوق بشر و آغاز هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از آن خبر داده بود، اظهار کرد: جنایات حقوق بشری دولت آمریکا علیه ملت ایران و ملت‌های مختلف، فهرست بلند بالا و متنوعی را دارد.

ستایشی افزود: هیچ ابزاری نیست که این دولت تروریستی از آن به عنوان سلاح علیه ملت‌ها استفاده نکرده باشد، راه اندازی ترور‌های هدفمند و کور، استفاده مستقیم و غیرمستقیم لجستیکی، اطلاعاتی و عملیاتی از تروریست‌ها و حمایت از گروهک‌هایی نظیر منافقین، داعش، النصره و ... برای به خاک و خون کشیدن ملت ها، استفاده از سلاح‌های مخرب شیمیایی و ممنوعه، حمایت از دولت‌های تروریستی نظیر رژیم منحوس صیونیستی، حمایت از دیکتاتور‌هایی نظیر صدام، تلاش برای تجزیه کشورها، غارت منابع و ده‌ها عنوان مجرمانه و ضد بشری دیگر، تنها بخش کوچکی از جنایات این دولت تروریستی است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا از انواع ابزار‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، حقوقی، سیاسی و حتی اخلاقی علیه ملت‌ها استفاده می‌کند، امروز تحریم، ابزار اقتصادی دولت آمریکا برای ارتکاب جنایت علیه مردم ما و بشریت و سلامت کودکان (بیماران پروانه‌ای و تالاسمی برای دسترسی به دارو) و زنان شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: جنایات حقوق بشری دولت آمریکا نه فقط علیه ملت ایران بلکه علیه ملت‌های مختلف به وقوع پیوسته و همه از دست این جنایات بی شرمانه و وقیحانه که پشت تریبون رسمی به آن افتخار می‌شود، ناراحت، نگران و معترض هستند. به عنوان نمونه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی که همه مردم از ادبیات آمریکای جهان خوار به ستوه آمدند.

وی بیان کرد: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی است تا ظرفیت‌های تمام کشور‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در سراسر جهان هم افزا شود و با تمسک به اسناد غیرقابل خدشه بین المللی و هم اندیشی در این زمینه پرداخته و راه‌های افزایش و ارتقای آگاهی ملت‌ها در این خصوص در سراسر جهان بازبینی شود. در این زمینه پویش ها، همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که در این هفته برگزار خواهند شد.

ارسال نظر: