X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : دوشنبه, 29 خرداد,1402 | 02:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 29 خرداد,1402 | 09:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 29 خرداد,1402 | 02:04 ب.ظ

تداوم قتل و بازداشت فلسطینیان توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی

  • تداوم قتل و بازداشت فلسطینیان توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی
جنایات خشونت آمیز علیه شهروندان فلسطینی ساکن در اراضی اشغالی در حال حاضر با انواع اقدامات به اوج خود رسیده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، خشونت‌های گسترده، نابرابری‌های عمیق در ساختار رژیم صهیونیستی را آشکار می‌کند و فلسطینی‌ها با سال‌ها تبعیض مواجه هستند که به گفته فعالان، زمینه‌ساز «خونریزی بی‌وقفه» است.

مقام‎های صهیونیست در طول تاریخ جنایات مرگبار علیه فلسطینیان را نادیده گرفته و برای جلوگیری از خشونت یا محاکمه جنایتکاران کار چندانی انجام نداده‌اند.

موج بی‌امان جنایات خشونت آمیز، شهر‌ها و شهرک‌ها را به میدان‌های نبرد خونین تبدیل می‌کند و جامعه‌ای را که به طور فزاینده‌ای از سوی مقام‎های صهیونیست رها شده، خشمگین می‌کند.

خشم از افزایش ناامنی متوجه کابینه و پلیس رژیم صهیونیستی است؛ منتقدان می‌گویند که نمی‎توان به «ایتامار بن گویر»، وزیر صهیونیست، با سابقه لفاظی‌، برای مبارزه با این بلای فزاینده اعتماد کرد.

طی سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ نفر در جرایم خشونت آمیز در جوامع عرب اراضی اشغالی کشته شده‌اند که حدود سه برابر بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته است.

بر اساس آمار رسمی، با وجود اینکه عرب‎ها تنها یک پنجم از جمعیت ۹.۷ میلیونی اراضی اشغالی را تشکیل می‌دهند، این میزان قتل در بخش اکثریت نیز بیش از سه برابر است.

مقام‎های صهیونیستی مدعی هستند که تمام تلاش خود را می‌کنند، اما فعالان ارتباط مستقیمی بین این خشونت‌های رو به رشد و کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مشاهده می‌کنند.

رئیس یکی از این احزاب، «بن‌گویر» اظهارات نژادپرستانه‌ای داشته و قبل از ورود به سیاست به اتهام تحریک به خشونت و حمایت از یک گروه تروریستی محکوم شده بود؛ او به عنوان وزیر امنیت داخلی اکنون بر نیروی پلیس رژیم صهیونیستی نظارت دارد.

فلسطینیانی که ۲۰ درصد از جمعیت اراضی اشغالی را تشکیل می‌دهند، در سال‌های اخیر با جنایات خشونت‌آمیز شامل باند‌های جنایتکار مواجه بوده‌اند.

تیراندازی در برخی مکان‌ها آنقدر رایج است که ساکنان می‌ترسند خانه‌های خود را ترک کنند، نه تنها برای جلوگیری از صدمه دیدن، بلکه برای اطمینان از اینکه تصادفا شاهد یک جنایت نباشند و به چشم قاتلان نیایند.

هر روز تعداد بیشتری از شهروندان فلسطینی اراضی اشغالی کشته می‌شوند. بیش از ۱۰۰ قتل در نیمه‌های سال جاری میلادی رخ داده است که تقریبا سه برابر این تعداد در مدت مشابه سال گذشته است که همچنین شاهد افزایش جرایم مرگبار بود.

در عرض چند ساعت، هفته گذشته پنج فلسطینی از جمله یک نوجوان ۱۵ ساله در یک کارواش در نزدیکی شهر «ناصره» با شلیک گلوله کشته شدند؛ چندی پیش از آن، در میان سلسله قتل‌ها در جوامع فلسطینی، یک دختر ۳ ساله بر اثر شلیک گلوله به شدت مجروح شد.

با توجه به اینکه نژادپرستی یکی از ویژگی‌های اصلی سیاست‌های رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد، افزایش بی‌سابقه خشونت‌های مرگبار، از جمله جنایات سازمان‌یافته، در اختیار داشتن سلاح‌های غیرقانونی و بی‌عملی پلیس، همه مواردی هستند که اعضای جامعه آن را به عنوان نژادپرستی نهادی از سوی کابینه و جامعه رژیم صهیونیستی محکوم می‌کنند.

به گزارش «عرب نیوز»، سال‌ها درخواست از کابینه رژیم صهیونیستی برای برخورد جدی‌تر با جنایات در شهر‌های خود و اختصاص منابع بیشتر برای جلوگیری از موج قتل‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است و کابینه‌های پیاپی رژیم صهیونیستی برای رسیدگی به این مشکل کاری انجام نداده‌اند.

علاوه بر این، «بن گویر» اوایل این هفته لایحه بحث برانگیزی را به کنست ارائه کرد که به او اجازه می‌دهد تا یک سال برای هر کسی که فکر می‌کند خطری برای ساکنان اراضی اشغالی دارد، حکم «بازداشت اداری» صادر کند.

دقیقا مانند آنچه که هدف «شین‌بت» برای به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» است، تحمیل و گسترش مکانیسم‌های بازداشت اداری- معمولا علیه فلسطینیان استفاده می‌شود- به ندرت یا هرگز، علیه شهرک نشینان غیرقانونی اراضی اشغالی که فلسطینی‌ها را به وحشت می‌اندازند، استفاده می‌شود.

ارسال نظر: