X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 120
تاریخ ثبت : شنبه, 27 خرداد,1402 | 10:28 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 25 خرداد,1402 | 10:06 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 27 خرداد,1402 | 10:28 ق.ظ

هشدار وزارت اسرا و آزادگان فلسطین در مورد قانون نژادپرستانه جدید علیه اسرا

  • هشدار وزارت اسرا و آزادگان فلسطین در مورد قانون نژادپرستانه جدید علیه اسرا
وزارت اسرا و امور آزادگان فلسطین در نوار غزه نسبت به تصویب قانون جدیدی که به ایتمار بن غفیر وزیر تندرو اسرائیلی صلاحیت صدور احکام بازداشت موقت در حق فلسطینیان را می‌دهد، هشدار داد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این وزارتخانه در بیانیه‌ای عنوان کرد که قانون مذکور بسیار خطرناک است و هدف از آن اعمال فشار بیشتر بر فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 و تشدید بازداشت موقت آنان است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارتخانه مذکور تاکید کرد که این قانون بیانگر اصرار دولت تندرو و جنایتکار رژیم صهیونیستی بر مقابله با تمامی قوانین و عهدنامه‌هاي بين‌المللي در مورد اسرا و بازداشت شدگان است.

وزارت امور اسرا و آزادگان بر ضرورت تحرك فوري نهادهاي بين‌المللي و حقوقي براي مقابله با اين قانون نژادپرستانه تاکید کرد و از سازمان ملل و دبیرکل آن خواست برای توقف جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه اسرا و در راس آن سیاست بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام اسرا و اهمال پزشکی در حق آنان وارد عمل شوند.

"زوکا فوگل" عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب قدرت یهودی قانونی را برای تصویب پیشنهاد داده که به موجب آن ایتمار بن غفیر این اختیار را خواهد داشت که حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان ساکن کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 صادر کند.

روزنامه عبری زبان "کلکیست" تاکید کرد که این قانون صلاحیت‌ها و اختیاراتی مشابه وزیر جنگ به ایتمار بن غفیر خواهد داد.
ارسال نظر: