X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 101
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 خرداد,1402 | 08:59 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 خرداد,1402 | 08:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 خرداد,1402 | 08:59 ق.ظ

افزایش چهار برابری کودکان کار به دلیل جنگ در یمن

  • افزایش چهار برابری کودکان کار به دلیل جنگ در یمن
سازمان حقوق زنان و کودکان «انتصاف» مستقر در پایتخت یمن اعلام کرد که آمار کودکان کار در طول جنگ علیه این کشور، چهار برابر شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تعداد کودکان کار در یمن هم اکنون به ۷.۷ میلیون نفر می رسد و شامل کودکان از سن۵ تا ۱۷ سال است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری المسیره، در حال حاضر ۱.۴ میلیون نفر از ۱.۶ میلیون کودک یمنی که کار می کنند که از ابتدایی ترین حقوق یک کارگر عادی نیز محروم هستند.

انتصاف، جنگ تحمیلی علیه یمن و بحران انسانی ناشی از آن را بدترین از نوع خود در جهان توصیف کرد که از جمله باعث تشدید رنج و مشکلات کودکان و افزایش آمار کودکان کار شده است.

سازمان حقوق زنان و کودکان یمن، ائتلاف عربی متجاوز به یمن را مسوول همه جنایات و موارد نقض حقوق بشر در حق غیرنظامیان و بویژه زنان و کودکان طی سه هزار روز گذشته دانست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه در تاریخ ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد.

المسیره پیش تر در گزارشی به نقل از مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» اعلام کرد که تداوم این جنگ در سال ۲۰۲۲ منجر به کشته و مجروح شدن سه هزار و ۸۳ یمنی شده است.

برپایه این گزارش، ۶۴۳ نفر از این تعداد از جمله ۱۰۲ کودک و ۲۷ زن به شهادت رسیده‌اند و مجموع مجروحان در سال ۲۰۲۲، دو هزار و ۴۴۰ نفر شامل ۳۵۳ کودک و ۹۷ زن بوده است.



برچسب ها: یمن, کودکان کار, جنگ
ارسال نظر: