X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 156
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 خرداد,1402 | 11:59 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 خرداد,1402 | 10:58 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 خرداد,1402 | 11:59 ق.ظ

ابراز نگرانی گروه های حقوق بشری درباره آمار خشونت علیه زنان در آلمان

  • ابراز نگرانی گروه های حقوق بشری درباره آمار خشونت علیه زنان در آلمان
گروه های حقوق بشری گزارش منتشر شده در آلمان را در خصوص خشونت علیه زنان در این کشور تکان‌دهنده، تاسف بار و غیرقابل قبول دانستند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در این نظرسنجی که قرار است امروز (دوشنبه) توسط گروه رسانه‌ای Funke منتشر شود، ۳۳ درصد از مردان آلمانی ۱۸ تا ۳۵ ساله گفتند که این ایده را می‌پذیرند که "دستشان گاهی حین مشاجره با همسرشان به روی آن‌ها بلند شود".

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در این میان ۳۴ درصد از مردان آلمانی هم اعتراف کردند که در گذشته نسبت به زنان رفتار خشونت آمیز داشته اند.

کارستن کاسنر از اعضای انجمن فدرال مردان که برای برابری جنسیتی در آلمان مبارزه می‌کند، نسبت به نتایج این نظرسنجی واکنش نشان داد و گفت: این نتایج تاسف بار و تکان دهنده است. بسیار عجیب و تاسف بار است که یک سوم مردان آلمانی خشونت فیزیکی علیه زنان را بی اهمیت جلوه دهند. این شرایط باید فورا تغییر کند.

این نظرسنجی به سفارش سازمان کمک به کودکان و به صورت آنلاین از ۹ تا ۲۱ مارس انجام شد. در این نظرسنجی که در سراسر آلمان برگزار شد، ۱۰۰۰ مرد و ۱۰۰۰ زن ۱۸ تا ۳۵ ساله شرکت کردند.

بر اساس داده‌های پلیس فدرال آلمان، بیش از ۱۱۵۰۰۰ زن در سال ۲۰۲۱ قربانی خشونت‌های خانگی شدند. در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۳۰۱ زن توسط شریک زندگی فعلی یا سابق خود کشته شدند.

سال گذشته، مارکو بوشمن، وزیر دادگستری آلمان در این رابطه گفت: برای اعمال تغییرات قانونی به منظور برخورد قانونی جدیتر با خشونت علیه زنان تلاش می کنیم. چنین اتفاقاتی نباید به‌عنوان «ماجرا‌های غم انگیز خصوصی» کم اهمیت گرفته شود. خشونت جنسیت محور باید به شدت مجازات شود.


ارسال نظر: