X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 201
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 خرداد,1402 | 09:53 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 خرداد,1402 | 09:28 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 خرداد,1402 | 09:53 ق.ظ

شهدای بمباران شیمیایی سردشت؛ نماد ایثار و مقاومت مردم ایران

  • شهدای بمباران شیمیایی سردشت؛ نماد ایثار و مقاومت مردم ایران
مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: شهدای بمباران شیمیایی سردشت نماد ایثار و مقاومت مردم ایران در طول دوران جنگ تحمیلی هستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سرهنگ جلال‌الدین اعظمی، مسوول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای هفتم تیر سردشت، اظهار داشت: در این مراسم باید نماد حقوق بشر آمریکایی که نمادی از دوگانگی و استکبار و مردم ستیزی است را به نمایش بگذاریم و باید از ظرفیت رسانه‌های ملی ، محلی و فضای مجازی استفاده کرد.

در ادامه سرپرست فرمانداری شهرستان سردشت گفت: مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای بمباران شیمیایی سردشت در هفت تیر باید در شأن شهدای معظم شیمیایی و مردم این شهرستان برگزار شود. شهدای گرانقدر، جانبازان و ایثارگران، کسانی که برای حیثیت و شرافت این خاک و مملکت زحمت کشیده‌اند همیشه در حافظه و در قلب ما هستند لذا باید این مراسم در شأن شهدای معظم باشد.

باباخان اسکندری تصریح کرد: یادواره و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معظم در کشور ما متفاوت ‌تر از سایر ملل و ادیان دیگر برگزار می‌شود چرا که معتقدیم شهدا زنده هستند و ایمان قلبی و اعتقادی به آن داریم.

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت هفت تیر ماه مقارن با عید سعید قربان است، ادامه داد: برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و باید جانبازان و خانواده‌های داغدیده در مراسم حضور داشته باشند و مسایل و مشکلات خود را بیان کنند.

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شد.


ارسال نظر: