X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 163
تاریخ ثبت : یکشنبه, 21 خرداد,1402 | 10:45 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 21 خرداد,1402 | 10:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 21 خرداد,1402 | 10:46 ق.ظ

تاثیرات جبران ناپذیر تورم بر زندگی مردم آمریکا/ 10 شهر بزرگ در ایالات متحده بیشترین تورم را تجربه کرده اند

  • تاثیرات جبران ناپذیر تورم بر زندگی مردم آمریکا/ 10 شهر بزرگ در ایالات متحده بیشترین تورم را تجربه کرده اند
تورم در آمریکا در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسید و بر زندگی بسیاری از آمریکایی‌ها تاثیرات بسیار بدی گذاشته است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، رسانه های آمریکا از تورم شدید در 10 ایالت آمریکا خبر دادند.

بر اساس گزارش داده‌های پایگاه والت هاب، شهرهای ایالت فلوریدا در میان شهرهایی قرار دارند که بیشترین افزایش تورم را در آمریکا تجربه می‌کنند.

در میان شهرهای ایالت فلوریدا، میامی در جایگاه اول افزایش تورم است، در حالی که شهر تامپا در ایالت فلوریدا در رتبه چهارم این فهرست از نظر افزایش تورم قرار دارد.

شاخص قیمت مصرف کننده که تغییر قیمت کالاها و هزینه‌های مصرف کنندگان را اندازه گیری می‌کند، طی ۱۲ ماه منتهی به آوریل، در میامی ۹ درصد و در تامپا ۷.۷ درصد افزایش یافت که این افزایش شاخص در کل آمریکا ۴.۹ درصد بود.

بر اساس گزارش اداره آمار کار آمریکا، جهش بالاتر از میانگین تورم در میامی تا حدی به دلیل افزایش ۱۵ درصدی قیمت مسکن از ماه آوریل ۲۰۲۲ تاکنون است.جیل گونزالس مدیر ارتباطات والت هاب گفت که سایر هزینه‌ها نیز در میامی و در سراسر فلوریدا افزایش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که هزینه غذا در میامی در دوره آوریل ۲۰۲۲ و آوریل ۲۰۲۳, ۷.۹ درصد افزایش یافته است، در حالی که در دوره یاد شده قیمت انرژی در این شهر ۷.۱ درصد افزایش یافته است.

در شهر نیویورک، رشد تورم بسیار کمتر بوده است به گونه‌ای که طی ۱۲ ماه منتهی به آوریل، شاخص قیمت مصرف کننده در این شهر ۳.۷ درصد افزایش یافته است. گونزالس توضیح می‌دهد که با این حال نیویورک هزینه پایه زندگی بالاتری دارد و در نتیجه تورم فضای کمتری برای رشد دارد.

شهرهای دارای بیشترین تورم در آمریکا نسبت به سال گذشته عبارتند از: میامی، دیترویت، فینیکس، مسا، اسکاتزدیل و آریزونا، تامپا، پترزبرگ و کلیرواتر، سیاتل، تاکوما و بلویو در ایالت واشنگتن، دالاس، فورت وورث و آرلینگتون در تگزاس، دنور، آروار، لیکوود در ایالت کلورادو، شیکاگو در ایالت ویسکانسین، سن دیگو و کارلس بد در ایالت کالیفرنیا،
هوستن، وودلندز و شوگر لندز در ایالت تگزاس.


ارسال نظر: