X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 20 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : شنبه, 20 خرداد,1402 | 01:51 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 20 خرداد,1402 | 01:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 20 خرداد,1402 | 01:51 ب.ظ

طرح ۱۰۰ نهاد حقوق بشر برای مقابله با آپارتاید رژیم صهیونیستی

  • طرح ۱۰۰ نهاد حقوق بشر برای مقابله با آپارتاید رژیم صهیونیستی
۱۰۰ سازمان آمریکایی طرحی موسوم به "جوامع عاری از آپارتاید" را با هدف توقف حمایت کشورشان از آپارتاید رژیم صهیونیستی کلید زدند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ۱۰۰ سازمان آمریکایی در بیانیه این کمپین که امروز چهارشنبه در سایت آن منتشر شد، اعلام کردند که این طرح با هدف آغاز جنبشی در آمریکای شمالی برای توقف آپارتاید رژیم صهیونیستی کلید خورد و از جنبش ضد آپارتایدی الهام گرفته شده که به آپارتاید در آفریقای جنوبی پایان داد.

بر اساس گزارش شهاب نیوز، در این بیانیه، برای ایجاد جوامع عاری از رژیم آپارتاید با اجتناب از هرگونه حمایت از این رژیم، رژیم اشغالگر و استعمار شهرک‌نشین‌ها فراخوان داده شد.

همچنین در آن بر پایبندی کمپین به آزادی، عدالت و برابری برای ملت فلسطین و تمامی مردم و در تمامی انواع نژادپرستی، تبعیض و ظلم تاکید شد.

در بیانیه منتشر شده آمده است، ملت فلسطین در طول دهه‌ها با استعمار و اشغال و شهرک‌سازی اسرائیلی مواجه بودند که با قوانین نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز، کوچاندن اجباری، محاصره، محدودسازی رفت‌وآمدها و نیز نقض‌های برنامه‌ریزی‌شده حقوق بشر تحمیل شدند.

در ادامه این بیانیه به نقل از پژوهشگران حقوقی و جامعه بین‌المللی حقوق بشر آمده است، «این شرایط تخلف بوده و بر این اساس ما خواستار لغو رژیم آپارتاید هستیم.»

۲۵ ژوئیه سال گذشته نیز در کانادا آغاز ابتکارعملی مشابه با عنوان "با هم در مقابل آپارتاید" با هدف فرهنگ‌سازی برای مردم کانادا و فراهم کردن امکانی برای مشارکت آنها در تلاش‌ها برای مقابله با ظلم علیه فلسطینی‌ها اعلام شد.

ارسال نظر: