X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 154
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 16 خرداد,1402 | 10:50 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 16 خرداد,1402 | 08:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 16 خرداد,1402 | 10:50 ق.ظ

شهادت کودک 2 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست/ سازمان ملل خواستار مجازات عاملان این جنایت شد

  • شهادت کودک 2 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست/ سازمان ملل خواستار مجازات عاملان این جنایت شد

 «محمد هیثم التمیمی»، کودک ۲ ساله فلسطینی روز دوشنبه بر اثر جراحت ناشی از شلیک نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این کودک فلسطینی اهل روستای «نبی صالح» رام الله در کرانه باختری بود که چند روز پیش بر اثر شلیک نظامیان صهیونیست به شدت مجروح شده بود و در روز دوشنبه به شهادت رسید.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست به خودروی حامل خانواده «محمد هیثم» با گلوله جنگی شلیک کردند که در نهایت این کودک از ناحیه سر و پدرش از ناحیه کتف و دست مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای درباره این حادثه مدعی شد که نظامیان صهیونیست برای پاسخگویی به تیراندازی مشکوک ناچار به شلیک شدند.

این بیانیه همچنین ادعا کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آسیب دیدن افراد بی گناه متاسف است و برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی تلاش می‌کند.

پدر «محمد هیثم التمیمی» با تکذیب ادعا‌های ارتش رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ما تبادل آتشی ندیدیم؛ تنها اتفاقی که افتاد، شلیک آن‌ها به سمت خودروی ما بود. زمانی که من خودرو را متوقف کردم، آن‌ها باز هم به سمت ما شلیک کردند.

در همین حال، تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با انتشار توییتی شهادت این کودک ۲ ساله را به شدت محکوم کرد و گفت: مرگ کودک ۲ ساله فلسطینی، رویدادی که من را بسیار غمگین کرد، به شدت محکوم می‌کنم؛ غیرنظامیان به خصوص کودکان همچنان بهای این درگیری را پرداخت می‌کنند.

«وینسلند» ضمن تسلیت به خانواده شهید دو ساله فلسطینی، این حادثه را نمونه‌ای از خشونت در سرزمین‌های فلسطینی خوانده و خواستار تحقیقات منصفانه‌ در این باره و مجازات عاملان این حادثه شد.

با شهادت «محمد هیثم التمیمی» شمار کل شهدای فلسطینی در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه از آغاز سال ۲۰۲۳ به ۱۶۲ نفر رسید؛ دستکم ۲۵ نفر از این شهدا کودک هستند.

داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که در مجموع ۳۱۵ کودک در جریان تجاوز ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اواخر سال ۲۰۰۸ به شهادت رسیدند؛ ضمن این که رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز سال ۲۰۱۴ به نوار غزه ۵۴۶ کودک فلسطینی را به شهادت رساند.
ارسال نظر: