X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 170
تاریخ ثبت : دوشنبه, 15 خرداد,1402 | 10:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 15 خرداد,1402 | 10:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 23 خرداد,1402 | 07:59 ق.ظ

غریب آبادی: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ اهداف و روش‌های مبارزه را متحول کرد/ عدالت، استقلال و پیشرفت رمز تداوم انقلاب است

  • غریب آبادی: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ اهداف و روش‌های مبارزه را متحول کرد/ عدالت، استقلال و پیشرفت رمز تداوم انقلاب است

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد اهداف و روش های مبارزه مردم ایران را متحول کرد، گفت: عدالت، استقلال و پیشرفت رمز تداوم انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ که در جوار مزار شهدای مظلوم ۱۵ خرداد در مسکرآباد تهران برگزار شد، با درود به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای این قیام، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ارزش های اصیل و غایی است که ذیل اسلامیت و جمهوریت تعریف شده است و ریشه در قیام ۱۵ خرداد دارد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه در قیام ۱۵ خرداد دو اتفاق مهم روی داد و آن تحول در روش و اهداف مبارزه بود، افزود: برای درک اهمیت قیام ۱۵ خرداد باید شرایط سیاسی و اجتماعی کشور که همان تسلط آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بر کشور بویژه پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود را مورد توجه قرار داد.



وی تصریح کرد: حضرت امام (ره) به خاطر این نفوذ و تهدید منافع و استقلال کشور و خطراتی که اسلام و قرآن و دین مردم را تهدید می‌کرد، به این نتیجه رسیدند که با نصیحت و تذکر لسانی نمی‌شود مسیری را که رژیم در پیش گرفته تغییر داد و لذا، قیام خود را با ایستادگی و همت مردم آغاز کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: این حرکت امام راحل در جهت صیانت از استقلال ایران بود، بویژه اینکه ماهیت اصلی سیاست ها و برنامه های رژیم شاه مبارزه با فرهنگ مذهبی مردم بود؛ قیام ۱۵ خرداد نیز به طور طبیعی دارای ماهیت اصیل دینی و مذهبی بود چرا که این قیام برای دفاع از فرهنگ اسلامی و ارزش های مذهبی مردم ایران بوقوع پیوست.

وی با اشاره به برخی ویژگی های مهم قیام ۱۵ خرداد، گفت: مردمی و خودجوش بودن این قیام، رهبری بی نظیر و منحصر به فرد امام راحل، مطرح شدن اسلام به عنوان یک مکتب مبارزه در قیام، و مبارزه همزمان علیه استبداد داخلی و استکبار خارجی، از مهمترین ویژگی های این قیام هستند.



معاون قوه قضاییه ادامه داد: دو ویژگی مهم مکتب امام راحل خداباوری و باور به مردم بود، همیشه خدا را در نظر داشت و اعتلای اسلام و قرآن و برنامه های خود را قبل و بعد هز انقلاب با اتکای به مردم پیش می برد و همیشه بر نقش برجسته مردم تاکید می‌کرد.

وی تصریح کرد: عدالت، استقلال و پیشرفت سه کلید واژه مهم انقلاب اسلامی بود که همچنان رمز تداوم این انقلاب است. پیشرفت های زیادی نسبت به قبل از انقلاب صورت گرفته که حاکی از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است، البته باید کارهای بسیار دیگری نیز انجام گردد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ توطئه ای علیه انقلاب مردم ایران فروگذار نکردند، مانند: ایجاد گروهک های تروریستی و ترور مردم بی گناه، ایجاد درگیری های داخلی در برخی نقاط کشور، جنگ تحمیلی، وضع تحریم های ظالمانه و .‌.. .

غریب‌آبادی همچنین گفت: تمامی این دشمنی ها برای این است که این مدل حکومت اسلامی تجربه موفقی را از خود بدون وابستگی به قدرت های استکباری نشان داده است. آنها به دنبال وابسته کردن مجدد ایران به خود هستند، کشوری هم که وابسته شد اراده ای از خود ندارد و برایش تصمیم می‌گیرند.

وی تاکید کرد: با حمایت مردم تاکنون توطئه های آنها خنثی شده و از این پس هم کاری از پیش نخواهند برد. با وابستگی به قدرت های خارجی مشکلات داخلی حل نخواهد شد. مشکلات وجود دارد و باید برای رفع آنها بویژه در حوزه اقتصادی و رفاه مردم تلاش ویژه ای نمود. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دشمنان دین و امید مردم را نشانه گرفته اند و در این شرایط، پیروی از مکتب امام می تواند نجات بخش باشد.

 

ارسال نظر: