X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 132
تاریخ ثبت : شنبه, 13 خرداد,1402 | 01:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 11 خرداد,1402 | 01:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 13 خرداد,1402 | 01:22 ب.ظ

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای افزایش شهرک‌سازی در قدس اشغالی

  • طرح جدید رژیم صهیونیستی برای افزایش شهرک‌سازی در قدس اشغالی
رژیم صهیونیستی طرحی را در دست اقدام دارد که شهرک سازی ها در قدس اشغالی را گسترش می دهد.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یک سازمان اسرائیلی از تصمیمات جدید شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس و دولت این رژیم خبر داد که در آن محلات و روستاهای فلسطینی قدس اشغالی در چارچوب طرح اسکان استراتژیک سال 2040 مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بر اساس آن مساحت گسترده‌ای از اراضی فلسطینی به نفع شهرک‌های نزدیک و افزایش تعداد شهرک نشینان قدس مصادره خواهد شد.

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس گزارش سازمان حقوقی چپگرای عیر عمیم این طرح از سال 2017 وجود داشته و برخی تغییرات با هدف به روز رسانی و توسعه برخی محلات اِعمال شده و در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته که در بلند مدت بر سیاست‌های برنامه ریزی و ساخت و ساز در قدس طی دو دهه آینده تاثیر گذار خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تصمیمات جدید تخصیص بوده برنامه ریزی، استفاده از خطوط قطار سبک شهری به منظور افزایش ضریب ساخت و ساز در شهرک‌های نزدیک این خطوط و افزایش شهرک سازی در شهر‌های شمال و جنوب قدس اشغالی را شامل می‌شود.

این طرح شهرداری و دولت راستگرای نژاد پرست برای افزایش تعداد شهرک نشینان در شرق قدس و تبدیل کردن آن به مرکز ثقل برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید و عمران هر چه بیشتر شهرک‌های موجود در این منطقه و ارتباط آنها با یکدیگر است.

این سازمان اسرائیلی تاکید کرد: باید طرح‌های 3 گانه استراتژیک مورد موافقت دولت در سال 2017 مورد توجه قرار گیرد که در آن ویژگی‌های اصلی تقویت شهرک سازی و جلوگیری از تقسیم قدس وجود داشته و کمیته‌های برنامه ریزی را برای اسکان شهرک نشینان در قدس تا سال 2040 هدایت کرده است.

عیر عمیم ادامه داد: با اجرای این طرح منطقه شرق قدس شاهد بحرانی بسیار خطرناک خواهد بود و سیاست‌های دولت و شهرداری اسرائیل غیر منصفانه و به نفع شهرک نشینان است که هزینه آن را فلسطینیان پرداخت خواهند کرد.


ارسال نظر: