X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 201
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 خرداد,1402 | 09:49 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 09 خرداد,1402 | 09:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 خرداد,1402 | 09:49 ق.ظ

قدردانی نماینده یونیسف از برنامه های آموزشی ایران برای حمايت از كودكان مهاجر و پناهنده

  • قدردانی نماینده یونیسف از برنامه های آموزشی ایران برای حمايت از كودكان مهاجر و پناهنده
نماينده دفتر يونيسف در ايران گفت: برنامه آموزشي جامع وزارت دادگستري براي ظرفيت سازي متخصصين حوزه حمايت از كودكان و نوجوانان منطبق با استانداردهاي ملي و بين‌المللي حمايت از كودكان مهاجر و پناهنده مايه دلگرمي است.


به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، رابين ناندي نماينده دفتر يونيسف در ايران يكي از سخنرانان مراسم افتتاحيه دومين كارگاه هم انديشي نظام حمايت از اطفال و نوجوانان با محوريت بررسي وضعيت اطفال و نوجوانان غيرايراني بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، ناندي برگزاري اين كارگاه را بخشي از تلاش هاي ملي براي ارتقاي ظرفيت متخصصين حوزه حمايت از كودكان و نوجوانان، به ويژه كودكان و نوجوانان متاثر از پناهندگي و مهاجرت برشمرد.

نماينده دفتر يونيسف در ايران گفت: پيمان نامه حقوق كودك تنها سند حقوق بشري با بيشترين دولت عضو در تاريخ است كه منجر به تحول در زندگي كودكان در جهان شده است و بر اساس ماده 22 اين پيمان نامه، دولت‌ها بايد اقدامات لازم را به عمل آورند تا كودكان خواهان پناهندگي از حمايت‌ها و مساعدت هاي بشردوستانه لازم براي احقاق حقوق خود برخوردار شوند.

وي برنامه آموزشي جامع وزارت دادگستري براي ظرفيت سازي متخصصين حوزه حمايت از كودكان و نوجوانان منطبق با استانداردهاي ملي و بين‌المللي حمايت از كودكان مهاجر و پناهنده را مايه دلگرمي برشمرد و گفت: امروز سرمايه‌گذاري روي برنامه‌ها و خدمات براي مراقبت و حمايت بهتر از كودكان متاثر از مهاجرت و پناهندگي، باعث كاهش هزينه‌ها در آينده مي‌شود.

وي با تاكيد بر نقش مهم سازمان هاي مردم‌نهاد در حمايت از كودكان و نوجوانان پناهنده و مهاجر، اظهار اميدواري كرد برگزاري اين گونه كارگاه‌هاي آموزشي به ارتقاي هر چه بيشتر حقوق كودك و عدالت براي كودكان منجر شود.


ارسال نظر: