X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 207
تاریخ ثبت : یکشنبه, 07 خرداد,1402 | 12:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 07 خرداد,1402 | 11:52 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 07 خرداد,1402 | 12:29 ب.ظ

رد حقوق بشر اروپایی بر چهره دیپلمات ایرانی آزاد شده از زندان‌های اروپا

  • رد حقوق بشر اروپایی بر چهره دیپلمات ایرانی آزاد شده از زندان‌های اروپا
اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی آزاد شده از زندان های اروپا، به گونه ای در سخت ترین شرایط و شکنجه روحی و جسمی قرار داشته که آثار برخوردهای غیرانسانی بر سیمای وی مشهود است و حقوق بشر اروپایی را به وضوح نمایان می سازد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، «اسدالله اسدی»، دیپلمات ایرانی پس از ۵ سال اسارت در بلژیک، با همکاری دستگاه‌های ذیربط، دولت، وزارت امور خارجه، قوه قضائیه و وساطت دولت عمان، روز پنجم خرداد آزاد شد.

اسدی در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفته شده بود و پس از آن به بلژیک منتقل شد.

اصل ماجرای ربودن اسدالله اسدی با طراحی رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی «منافقین» صورت گرفته بود. اسدی هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور وقت به اروپا، به اتهام واهی بمب‌گذاری در اجلاس منافقین، در بلژیک بازداشت شد. این طرح صهیونیستی با دولت‌های اتریش، آلمان، فرانسه و بلژیک هماهنگ شده و گروگان‌گیری این دیپلمات ایرانی در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ اجرا شد.

اقدامی که بارها توسط جمهوری اسلامی، خلاف ضوابط و اصول حقوقی و بین‌المللی عنوان شد. اکنون پس از آزادی اسدی از زندان، حقایق دیگری از اقدامات غیر قانونی و خلاف حقوق بشر اروپایی روشن شده است. تصاویر اسدالله اسدی پس از آزادی و ورود به فرودگاه مهرآباد حاکی از اسارت جان فرسا و تحمل رنج بسیار ایشان دارد.

همسر اسدی در صفحه توئیتری خود از اقدامات غیرانسانی دستگاه قضایی اروپا علیه همسرش روایت کرد و نوشت: بعد از ۱۷۸۹ روز اسارت، اما چه اسارتی، ۱۰۰ روزش در زندان بیماران اعصاب، ۲۸ روزش در بونکر آب به صورت عریان، ۹۰ روزش در سلول انفرادی بدون پنجره و این لحظات آخر چه حس وصف ناشدنی ای دارد.

رفتارهای غیرانسانی دولت‌های اروپایی در قبال زندانیان بی‌گناه، بیانگر خوی وحشیانه مدعیان حقوق بشر و شکنجه و مصیبتی است که اسدالله اسدی در زندان های اروپا متحمل شده است.


ارسال نظر: