X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 06 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 838
تاریخ ثبت : شنبه, 06 خرداد,1402 | 07:45 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 06 خرداد,1402 | 07:26 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 23 خرداد,1402 | 08:00 ق.ظ

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه: بازداشت و لغو مصونیت دیپلماتیک «اسدالله اسدی» نقض حقوق بشر و حقوق بین‌‌الملل است

  •  معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه: بازداشت و لغو مصونیت دیپلماتیک «اسدالله اسدی» نقض حقوق بشر و حقوق بین‌‌الملل است

غریب آبادی گفت: حکم بازداشت دولت بلژیک و دستگیری اسدالله اسدی در آلمان و هم لغو مصونیت دیپلماتیک وی از طرف دولت اتریش نقض حقوق بشر و خلاف ضوابط و اصول حقوقی و بین‌المللی است.



 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص آزادی اسدالله اسدی، گفت: بسیار خرسندیم بعد از تلاش‌های بسیار گسترده دستگاه‌های ذیربط، دولت جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها شاهد حضور و آزادی آقای اسدی هستیم.

غریب آبادی ضمن تبریک آزادی این دیپلمات به خانواده اسدی و مردم ایران، افزود: حقوق آقای اسدی چه از نظر مطابقت با حقوق بین‌الملل و حقوق بشر نقض شده است. ایشان دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش بودند. طبق اصول حقوق بین‌الملل و کنوانسیون ۱۹۶۱ ناظر بر روابط دیپلماتیک، نمی‌توان دیپلمات‌ها را بازداشت کرد بویژه اگر در کشوری ثالث باشند و یا در حال بازگشت به محل مأموریت خود باشند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تاکید کرد: آقای اسدی دقیقاً همین وضعیت را داشت. یعنی هم حکم بازداشتی که بلژیک صادر کرد و هم دستگیری ایشان در آلمان و هم لغو مصونیت دیپلماتیک ایشان توسط دولت اتریش، خلاف تمامی ضوابط و اصول حقوقی و بین‌المللی است.

وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های مختلف کشور به همین ترتیب تلاش‌های خود را در راستای آزادی هر هم وطنی که به ناحق یا غیرقانونی در دیگر کشورها بازداشت هستند، ادامه بدهند.

گفتتی است دیپلمات آزاد شده ایرانی در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت قرار گرفت.

 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: