X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 524
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 27 اردیبهشت,1402 | 11:40 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 26 اردیبهشت,1402 | 07:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 27 اردیبهشت,1402 | 11:40 ق.ظ

برگزاری «روز نکبت» در سازمان ملل و ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ممانعت از برپایی این مراسم

  • برگزاری «روز نکبت» در سازمان ملل و ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ممانعت از برپایی این مراسم
مراسم یادبود هفتادو پنجمین سالروز پاکسازی قومی مردم مظلوم فلسطین به رغم فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در سازمان ملل برگزار شد تا این روز را که "روز نکبت " (روز مصیبت تأسیس رژیم صهیونیستی) نامگذاری شده است، به رسمیت بشناسد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مراسم یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان در سال ۱۹۴۸ که برای نخستین بار روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد در راستای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در پاییز گذشته بود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت شده بود. روزی که خاطره آن در اذهان همه آزادیخواهان جهان برغم گذشته بیش از هفت دهه همچنان زنده است.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (روز مصیبت تأسیس رژیم صهیونیستی) نام گذاری کرده اند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده‌اند.

صهیونیست ها گرچه با کمک امپراتوری رسانه ای آمریکا و غرب در تلاش برای شنیده نشدن صدای مظلومیت مردم فلسطین و جنایات خود شده اند، اما هر روز صدای مردم فلسطین در جهان بلندتر می شود.

با حمایت غرب به ویژه آمریکا تاکنون هیچ یک از قطعنامه های سازمان ملل علیه این رژیم اجرا نشده و حتی برای برگزاری مراسم روز نکبت نیز تمام تلاش خود را بکار گرفتند اما ناکام ماندند.

طبق گزارش ایرنا، منابع آگاه گفتند که از چند روز قبل از برگزاری این مراسم، آمریکا و رژیم صهونیستی در حال لابی با کشورهای مختلف جهان برای شرکت نکردن در این مراسم بودند و به این کشورها فشار وارد کرده و مدعی شده بودند برگزاری این نشست مانع تلاش های برای یافتن راه حل سیاسی می شود.

آمریکا از زمان شدت یافتن جنایات کابینه جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، تاکنون در شورای امنیت سازمان ملل مانع صدور هرگونه بیانیه ای علیه این رژیم به بهانه داشتن حق دفاع این رژیم شده است.

منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند دهها کشور تحت فشارهای رژیم اسرائیل حاضر به مشارکت در نشست سازمان ملل به مناسبت سالروز نکبت نشدند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با تمام قدرت با دروغ نکبت مقابله خواهیم کرد و به فلسطینی‌ها اجازه نمی‌دهیم که به دروغ ‌پردازی ادامه دهند.

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد وزارت خارجه و گیلعاد آردان سفیر این رژیم در سازمان ملل در تلاش برای جلوگیری از حضور سفرا و مقامات در این مراسم بودند اما به رغم همه این تلاش ها، این مراسم برگزار شد تا بار دیگر جهان شاهد ناکامی آمریکا و این رژیم در پنهان کردن جنایاتشان باشد.


ارسال نظر: