X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:56 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 23 اردیبهشت,1402 | 11:56 ق.ظ

انتقاد گسترده نهادهای حقوق بشری از فرانسه

  • انتقاد گسترده نهادهای حقوق بشری از فرانسه
دیده بان حقوق بشر خواستار بهبود فضای مدنی و شرایط برای حمایت از حقوق مردم و حیات دموکراسی در فرانسه شد.



به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر در گزارشی محدودیت‌های حق اعتراض در فرانسه و همچنین اقدامات و سیاست‌های سرکوب گرانه پلیسی را که منجر به استفاده بیش از حد از زور، سوء استفاده از سلاح‌های خطرناک و دستگیری‌های توهین‌آمیز علیه شهروندان فرانسوی و مدافعان حقوق بشر شده، محکوم کرد.

این سازمان اعلام کرد: "فضای فعالیت مدافعین حقوق مدنی و شهروندی در فرانسه به طور خطرناکی در حال تخریب و تضعیف است، به ویژه هنگامی که صحبت از دفاع از گروه ها یا اهداف خاص می شود یا سیاست ها و اقدامات دولت یا برخی از عوامل آن مورد محکومیت یا انتقاد شدیدی قرار می گیرد. چندین سال است که ما شاهد یک استراتژی پلیسی وحشیانه هستیم که به طور فزاینده ای حق تجمع مسالمت آمیز را محدود می کند."

این نهاد همچنین برخی گفتمان های مخرب از سوی مقامات دولتی نسبت به گروه های حقوق بشری و مدافع حقوق شهروندی و همچنین اقلیت های قومی و مذهبی به ویژه مسلمانان را مورد انتقاد قرار داد.

این سازمان همچنین اذعان کرد در جریان جنبش جلیقه‌زردها، حداقل 2500 معترض مجروح شدند و ده‌ها نفر با پرتاب‌کننده‌های توپ لاستیکی یا شلیک نارنجک صوتی و ساچمه ای زخمی یا معلول شدند.

این در حالی است که بسیاری از مردم با ترس از روایت های متعدد افرادی که در معرض این روش های وحشیانه قرار گرفته اند، از شرکت در تظاهرات یا بیان نظرات خود صرف نظر می کنند.
ارسال نظر: