X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 180
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 13 اردیبهشت,1402 | 11:49 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 13 اردیبهشت,1402 | 11:32 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 13 اردیبهشت,1402 | 12:08 ب.ظ

عملکرد نژادپرستانه پلیس آمریکا زیر ذره بین کارشناسان مستقل شورای حقوق بشر

  • عملکرد نژادپرستانه پلیس آمریکا زیر ذره بین کارشناسان مستقل شورای حقوق بشر

تیمی از کارشناسان سازمان ملل در سفری وارد آمریکا شده‌اند که بر عدالت نژادی، اجرای قانون و عملکرد پلیس تمرکز دارد.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، وب سایت شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارش داد که هیئت مستقل از کارشناسان این شورا که برای بررسی وضعیت عدالت نژادی و برابری در زمینه اجرای قانون برای آفریقایی ها و افراد آفریقایی تبار، از ایالات متحده آمریکا از 24 آوریل بازدید خود را آغاز کرده‌اند تا 5 می 2023 به بازدیدهای خود ادامه خواهند داد.

در این سفر گزارشگران ویژه توصیه هایی به دولت در همه سطوح ارائه نسبت به اقدامات و  تلاش های دولت در مبارزه با نژادپرستی سیستمایک و استفاده بیش از حد از زور توسط مقامات مجری قانون و سایر موارد نقض حقوق بشر توسط مقامات مجری قانون علیه آفریقایی ها و افراد آفریقایی تبار در آمریکا ارائه خواهد کرد.

این هیئت که در واکنش به اعتراضات گسترده پس از قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست در سال ۲۰۲۰ از سوی یک افسر پلیس سفیدپوست تشکیل شد، قرار است از واشنگتن دی‌سی، آتلانتا، لس‌آنجلس، شیکاگو، مینیاپولیس و شهر نیویورک بازدید کند.

این تیم علاوه بر دیدار با مقامات دولتی در سطوح فدرال، ایالتی و محلی، از مقامات اجرای قانون، سازمان‌های جامعه شهری و مکان‌های بازداشت نیز بازدید خواهد کرد.

بر اساس گزارش شورا،  کمیته ضد تبعیض نژادی در سال 2022 نیز بازدیدی از آمریکا داشته و گزارشی نیز پیرامون این بررسی ارائه کرده است.

بازدید کارشناسان حقوق بشر از برخی شهرهای آمریکا جهت نظارت بر زندگی سیاهان و نظام عدالت کیفری


رفتار با زندانیان به ویژه سیاه‌پوستان در آمریکا همخواره مورد انتقاد شدید نهادها و گروه های حقوق بشری بوده است.

گاردین در گزارشی به بازیدید کارشناسات حقوق بشر سازمان ملل از زندان های آمریکا پرداخت و نوشت: برخی زندان‌های آمریکا به ویژه زندان های لس آنجلس که در رسوایی های بدرفتاری با زندانیان و بی عدالتی نژادی معروف است مورد بازدید برخی کارشناسان سازمان ملل متحد قرار گرفت. نظام اداره زندان این شهر به دلیل ازدحام بیش از حد، بدرفتاری و سوء استفاده از افراد مبتلا به بیماری های روانی و شرایطی که توسط گروه های مدافع حقوق بشر به عنوان "وحشیانه" توصیف شده است هدف بازدید آنها است.

هیئت کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل، در سفر دو هفته ای خود به شهرهای سراسر ایالات متحده برای بررسی عدالت نژادی و خشونت پلیس، به طور ویژه از لس آنجلس و کالیفرنیا با خانواده زندانیان و قربانیان خشونت پلیس دیدار و گفتگو خواهند داشت.

در تابستان 2022، وکلای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU)، مستند کردند که افراد مبتلا به بیماری های روانی جدی برای روزها به صندلی ها زنجیر شده بودند و مجبور می شدند در حالت ایستاده بخوابند؛ ده‌ها نفر روی زمین‌های بتنی می خوابند؛ محبوسین در سطل های زباله مدفوع می کردند و روزها به حمام یا لباس تمیز دسترسی نداشتند. زندانیان همچنین دسترسی کافی به آب آشامیدنی و غذا نداشتند و افرادی که مشکلات سلامتی جدی داشتند به دارو یا مراقبت ویژه دسترسی نداشتند.

همچنین در اظهارات 23 نفر در داخل زندان آمده است که بدون بدون تشک و پتو می خوابند، خود را با کیسه‌های پلاستیکی می‌پوشانند تا گرم بمانند، گرسنه می‌مانند، از دسترسی به داروهای تجویز شده محروم هستند، و در سلول های کثیف زندگی می‌کنند.



 

ارسال نظر: