X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 138
تاریخ ثبت : شنبه, 09 اردیبهشت,1402 | 02:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 اردیبهشت,1402 | 12:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 اردیبهشت,1402 | 02:45 ب.ظ

برخورد خشونت آمیز پلیس کانادا در بازداشت یک سیاه‌پوست مسلمان

  • برخورد خشونت آمیز پلیس کانادا در بازداشت یک سیاه‌پوست مسلمان
برخورد خشونت‌بار پلیس کانادا در بازداشت یک شهروند سیاه پوست مسلمان در شهر ادمونتون موجی از انتقادات را برانگیخته است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پلیس کانادا بار دیگر با بازداشت خشونت‌بار یک شهروند مسلمان سیاه پوست با انتقادات بسیاری به خصوص از سوی نهاد‌های اسلامی مواجه شده است.

بر اساس گزارش ادمونتون ژورنال، شورای ملی مسلمانان کانادا با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد شدید از دستگیری خشونت‌آمیز این شهروند مسلمان از سوی پلیس شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتا، اعلام کرد: این شهروند مسلمان در حال رانندگی همراه با همسر و فرزندان خردسالش بود؛ پلیس ادمونتون او را به دلیل سرعت غیرمجاز متوقف و سپس او را بازداشت کرد.

افسران پلیس پس از متوقف کردن خودروی وی و درخواست مدارک، او را از خودرو خارج کرده و روی زمین می‌خوابانند.

ویدئوی منتشر شده از لحظه دستگیری این شهروند مسلمان نشان می‌دهد که نیرو‌های پلیس با خشونت در حال ضرب و شتم وی هستند و همسر وی از آن‌ها می‌خواهد تا خشونت را متوقف کنند.

یکی از افسران پلیس زانوی خود را بر روی گردن این شهروند مسلمان گذاشته و فشار می‌دهد. در همین حال همسر وی به افسران پلیس می‌گوید که خشونت را متوقف کنند، اما نیرو‌های پلیس بدون هیچگونه توجهی اقدامات خشونت بار خود را ادامه می‌دهند.

شهروند سیاه پوست فریاد می‌‎زند: متوقف کنید، متوقف کنید، شما حق انجام این کار را ندارید، کودک در خودرو حضور دارد و کودکان گریه می‌کنند.این اقدام در روز ۲۱ آوریل و همزمان با عید فطر روی داده و شهروند مسلمان در راه بازگشت از نماز عید فطر در حال رانندگی در جنوب ادمونتون از سوی پلیس متوقف می‌شود.

شورای ملی مسلمانان کانادا می‌گوید که با پلیس ادمونتون تماس گرفته و خواستار گفتگو در این باره و پیگیری موضوع شده است.پلیس ادمونتون که از تحویل کامل ویدئوی مربوط به بازداشت این شهروند مسلمان به شورای ملی مسلمانان کانادا خودداری کرده، می‌گوید که قصد بررسی بیشتر این موضوع را ندارد.

ارسال نظر: