X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 150
تاریخ ثبت : یکشنبه, 20 فروردین,1402 | 07:55 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 20 فروردین,1402 | 07:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 20 فروردین,1402 | 07:55 ق.ظ

تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجدالاقصی در آمریکا

  • تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجدالاقصی در آمریکا

صدها نفر از اقشار مختلف مردم کشورهای جهان در اعتراض به تشدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی  و رفتار وحشیانه آنان نسبت به فلسطینیان و نیز هتک حرمت مسجدالاقصی در تایمز اسکوئز در قلب منهتن نیویورک تجمع و راهپیمایی کردند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تجمع کنندگان که از مردم کشورهای مختلف در گروه های سنی متفاوت اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودکان بودند، در تایمز اسکوئر (Times Square)، مرکز تجاری و گردشگردی مجبوب شهر نیویورک، یکصدا آزادی فلسطین و پایان اشغال آن را فریاد زدند.


فریادهای اقشار مختلف مردم در تقاطع شلوغ هنر و تجارت منهتن چنان طنین انداز شده بود که توجه همه رهگذران را به خود جلب کرده بود. آنها با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی و اهتزاز پرچم فلسطین، حمایت خود را از مردم مظلوم این کشور به نمایش گذاشتند و از سکوت مجامع مسئول بین‌المللی دربرابر جنایات آشکار رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.


اهتزاز پرچم فلسطین و تصاویر مسجد الاقصی و نیز پلاکاردهایی که برروی آن شعارهای مختلفی از جمله " دست از مسجد الاقصی بردارید" و پایان اشغالگری نوشته شده بود، در میان تابلوهای تبلیغاتی بسیار بزرگ و فراوان برندهای مشهور تجاری جهان خودنمایی می کرد.


بسیاری از کسانی که معمولا برنامه های سرگرم کننده در این مرکز تجاری و گردشگری منهتن در طول شبانه روز برگزار می کنند، با توجه به این تجمع اعتراضی ، برنامه های خود را تقریبا برای چند ساعتی تعطیل کردند.

جنایات و رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و هتک حرمت مسجد الاقصی در این ماه مقدس برای سه مذهب اسلام، مسیحیت و یهودیت افزایش یافته و آمریکا نه تنها این حملات را محکوم نکرده بلکه دفاع نیروهای مقاومت را تروریستی خوانده و محکوم کرده است.


ایالات متحده همچنین با تاکید بر تعهد خود به امنیت تل آویو، اعلام کرده است که حق دفاع مشروع این رژیم را به رسمیت می شناسد. آمریکا همچنین در شورای امنیت سازمان ملل مانع صدور حتی بیانیه ای در این زمینه شدو چهارمین نشست این شورا پشت درهای بسته درباره وضعیت فلسطین از زمان آغاز بکار دوباره دولت ائتلافی افراطی نتانیاهو بعنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت های دولت جو بایدن با بن بست مواجه شد.




 

 

 

ارسال نظر: