X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 135
تاریخ ثبت : دوشنبه, 14 فروردین,1402 | 09:03 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 10 فروردین,1402 | 09:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 14 فروردین,1402 | 09:03 ق.ظ

شکایت از دولت سوئیس در دادگاه حقوق بشر اروپا

  • شکایت از دولت سوئیس در دادگاه حقوق بشر اروپا
هزاران زن سوئیسی در دادگاه حقوق بشر اروپا از دولت سوئیس شکایت و اعلام کردند که اقدامات دولت برای مقابله با گرمایش جهانی ناکافی است و حقوق انسانی را نقض می‌کند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دادگاه حقوق بشر اروپا روز چهارشنبه بررسی این پرونده را آغاز کرد و قرار است سال جاری میلادی رای خود را اعلام کند.

بر اساس گزارش سی ان ان، این نخستین باری است که دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ فرانسه به پرونده‌ای درباره تغییرات جوی رسیدگی می‌کند. برخی منابع خبری شاکیان را زنان مستمری‌بگیر و شمار آنها را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کردند.

آنها در شکایت خود گفتند که بی‌عملی دولت سوئیس در مقابله با افزایش دمای زمین باعث می‌شود که آنها در هنگام بروز موج گرما با خطر مرگ روبرو شوند.

وکلای این زنان امیدوارند دولت سوئیس را وادار کنند تولید گاز دی‌اکسید کربن را زودتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی کاهش دهد.سوئیس بیش از دو برابر نرخ جهانی در حال گرم شدن است و یخچال‌های این کشور بسرعت در حال ذوب شدن است.

دولت سوئیس طرحی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تدوین کرده بود اما رای‌دهندگان در سال ۲۰۲۱ آن را رد کردند زیرا این طرح را بسیار سنگین می‌دانستند.

دادگاه مذکور اعلام کرد که تاکنون چندین کشور در حمایت از دولت سوئیس مداخله کرده اند؛ اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که اتریش، ایرلند و لتونی از جمله کشور‌هایی بودند که در حمایت از سوئیس مداخله کردند.

در این خصوص تعدادی از نهادهای حقوق بشری، گروه‌های زیست محیطی و کارشناسان حقوق آب و هوا مداخلات رسمی در حمایت از این پرونده اقدام کرده‎اند.

ارسال نظر: