X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 112
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 08 فروردین,1402 | 01:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 02 فروردین,1402 | 01:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 08 فروردین,1402 | 01:56 ب.ظ

کمبود دارو، تجهیزات و نیروی انسانی در بیمارستان های دولتی آلمان

  • کمبود دارو، تجهیزات و نیروی انسانی در بیمارستان های دولتی آلمان

به گفته وزارت بهداشت آلمان، گزارش‌های 34 اداره محلی بهداشت، 21 بیمارستان دولتی مرکزی و دو بیمارستان متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان می‌دهد که 40 بخش از 55 بخش بهداشت و بیمارستان مرکزی فاقد دارو هستند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در سال 2021، زمانی که همه‌گیری کووید-19 شیوع پیدا کرد، کمبود دارو، ماشین آلات، مواد شیمیایی و محصولات بیولوژیکی پزشکی در موسسات پزشکی عمومی جدی‌تر شد.

بر اساس گزارش ویت نیم و دویچه وله، وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد که گزارش‌های 34 اداره محلی بهداشت، 21 بیمارستان دولتی مرکزی و دو بیمارستان متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان می‌دهد که 40 بخش از 55 بخش بهداشت و بیمارستان مرکزی فاقد دارو هستند.

این داروها شامل آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای درمان بیماران بدحال، داروهای مخدر، داروهای روانگردان، داروهای قلبی عروقی، داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد دنگی، داروهای چشمی و طب سنتی است.

وزارت بهداشت در اوت 2022 در گزارشی به هیئت نظارتی مجلس ملی گفت که دلیل اصلی کمبود دارو و مواد پزشکی ترس مقامات از نقض قوانین است. آنها جرات انجام معاملات تدارکاتی را ندارند زیرا می ترسند که ممکن است قانون را زیر پا بگذارند و با دعوی قضایی روبرو شوند. در نتیجه، بیمارانی که از خدمات بهداشتی عمومی استفاده می کنند یا دارای بیمه نامه درمانی هستند، مجبور شده اند سایر هزینه های زندگی خود را صرف خرید داروهای گران قیمت و یا داروهای جایگزین کنند.

در همین حال، بیمارستان‌های ویژه در سطوح ملی به دلیل نبود دارو، تجهیزات و حتی نیروی انسانی خدماتی و درمانی مجبور شده‌اند تعداد بیمارانی را که دریافت می‌کنند محدود کنند.

بسیاری از روزنامه های محلی زنگ خطر را در مورد کمبود دارو، ماشین آلات و مواد و فرآورده های بیولوژیکی در بیمارستان های دولتی به صدا در آورده اند و به این نکته اشاره کرده اند که مشکل در قوانین غیر منطقی است. 

برای بچه‌های  که نمی‌توانند قرص‌ها را قورت دهند، پاراستامول یا ایبوپروفن داروی مناسبی است که اکنون در حال کاهش است. 

حتی در واخر سال 2022، نهاد نظارتی داروی این کشور اعلام کرد آلمان با کمبود عرضه برای 299 دارو مواجه است.

به گفته موسسه فدرال آلمان برای داروها و تجهیزات پزشکی (BfArM) دلیل تنگناهای عرضه، عدم تحویل از کشورهایی مانند چین و هند است.  به گفته BfArM، داروهایی که در آلمان کمیاب هستند شامل آنتی بیوتیک ها، داروهای دیابت، داروهای سرطان، سرکوب کننده های سیستم ایمنی، ضد فشار خون و مسکن ها هستند.

با این حال، کمبود دارو مشکل انحصاری آلمان نیست. داروسازان در فرانسه و سوئیس نیز در اواخر سال 2022 کمبود دارو را تجربه کردند و حتی اکنون نیز تا حدی ادامه دارد.

 

ارسال نظر: