X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 157
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 فروردین,1402 | 03:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 فروردین,1402 | 02:58 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 فروردین,1402 | 03:16 ب.ظ

پلیس آمریکا صدمات جسمی جدی و غیر قابل جبران به معترضین خیابانی وارد می‌کند

  • پلیس آمریکا صدمات جسمی جدی و غیر قابل جبران به معترضین خیابانی وارد می‌کند

گزارش های رسمی نشان می دهد پلیس آمریکا در اعتراضات خیابانی صدمات جسمی دائمی و جدی با استفاده بی رویه از سلاح های ضد شورش به معترضین وارد می کند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مقامات فیلادلفیا با تسویه حساب 9.25 میلیون دلاری با معترضانی که در تظاهرات پس از قتل جورج فلوید در اواخر ماه مه 2020 با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل مورد خشونت و صدمه قرار گرفته بودند، موافقت کرد.

بر اساس گزارش truthout، چنین جبران خسارتی برای پلیسی که اعتراضات را با سلاح های سنگین سرکوب می کند، در ایالات متحده نادر است.

در فیلادلفیا، اعتراضات مسالمت آمیز در 1 ژوئن 2020 به دلیل اینکه پلیس با شلیک گلوله های لاستیکی و گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگانی که تردد در یک بزرگراه را مسدود کردند، به خشونت تبدیل شد و به همین دلیل تعداد زیادی جراحات ناشی از پوکه های گاز اشک آور، گلوله های لاستیکی و افشانه های فلفلی گزارش شد، سر و صدای زیادی برپا کرد.

 سلاح های ضد شورش باعث افزایش جراحات جدی در طول جنبش عدالت نژادی در سال 2020 شد. مانند فیلادلفیا، پلیس در سرتاسر ایالات متحده سلاح‌هایی مانند گلوله‌های فوم اسفنجی، گلوله‌های لاستیکی، گلوله‌های فلفلی، گلوله‌های تولید صدا، نارنجک‌های تولید نور و جرقه و صدا را علیه معترضانی که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها به صورت مسالمت‌آمیز جمع‌آوری شده بودند، «به‌طور بی‌رویه» بکار گرفت.

در جریان اینگونه بکارگیری مهمات ضد شورش،  روزنامه‌نگاران و گزارشگران رسانه های عمومی و خصوصی مورد خشونت قرار گرفتند و حتی دستگیر شدند.

حداقل 950 مورد خشونت پلیس گزارش شد که منجر به شکستگی استخوان‌ها، آسیب‌های مغزی و حتی نابینایی شد.

شلیک مهمات ضد شورش پلیس تنها در 30 مه 2020 باعث نابینایی نسبی هشت نفر در سراسر ایالات متحده شد.

کارشناسان حقوق بشر و حامیان معترضین مدنی معتقدند پلیس در ایالات متحده به درستی برای کاهش تنش و احترام به حقوق معترضان آموزش ندیده است و وجود سلاح های کنترل شورش در دستان پلیس می تواند باعث تشدید تنش ها و مصدومیت جدی حاضرین در خیابان ها شود.

این سلاح ها اغلب علیه جنبش‌های اجتماعی که برای حقوق سیاه‌پوستان و بومی‌ها تجمع می کنند و دیگر گروه‌های به حاشیه رانده شده به کار گرفته می شود در حالی که معترضین راست افراطی مانند حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره پاسخی نرم دریافت می‌کنند. 

بر اساس مصاحبه با 22 کارشناس آزادی مدنی، اعتراضات «جان سیاه‌پوستان مهم است» علیه خشونت پلیس با «سطوح بالای خشونت» مواجه شده است.

اخیراً، پلیس در ایالات متحده در خشونت علیه معترضان محیط زیست، با سلاح گرم سنتی یک مدافع جنگل در آتلانتا معروف به "Tortuguita" را به ضرب گلوله کشت.


 

ارسال نظر: