X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1401
تعداد بازدید خبر : 216
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 02 اسفند,1401 | 11:48 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 02 اسفند,1401 | 11:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 02 اسفند,1401 | 11:48 ق.ظ

محکومیت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت /هشدار درباره گسترش شهرک‌سازی‌ها در فلسطین اشغالی

  • محکومیت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت /هشدار درباره گسترش شهرک‌سازی‌ها در فلسطین اشغالی
شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای رسمی نسبت به طرح رژیم صهیونسیتی مبنی بر ساخت و ساز بیشتر و گسترش شهرک ها در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.



به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه اش ظاهر شد.

حمایت واشنگتن از بیانیه یاد شده ، اقدامی که ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل با اجماع با آن موافقت کردند، پس از آن صورت گرفت که امارات متحده عربی اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه قوی تری را در مورد این موضوع به رای گیری نمی گذارد؛ اقدامی که می توانست باعث وتوی ایالات متحده شود.

دولت ابوظبی درحالی که پیش‌نویس قطعنامه توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را با همکاری فلسطینیان آماده کرده بود، اعلام کرد که درخواست برای رأی گیری درخصوص قطعنامه علیه تل آویو را ارائه نخواهد کرد.

در پیش‌نویس بیانیه ارائه شده توسط امارات،بر لزوم «توقف کامل و فوری تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها» تاکید شده بود که به‌دلیل نگرانی از وتوی آمریکا حذف شد.

شورای امنیت در این بیانیه که با اجماع مورد توافق قرار گرفت، اعلام کرد: «شورای امنیت تکرار می کند که ادامه فعالیت های شهرک سازی اسرائیل به طور خطرناکی راهکار دو کشوری را بر اساس قطعنامه های سال ۱۹۶۷ تهدید می کند».

این در حالی است که تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص افزایش خشونت میان فلسطین و این رژیم از جمله برخی از مرگبارترین حوادث در نزدیک به بیست سال گذشته هشدار داد.

وی گفت اقدامات یکجانبه طرفین را از هم دورتر و تنش ها را تشدید می کند و باعث ادامه درگیری می شود. عاملان تمام خشونت ها باید مورد بازخواست قرار گیرند و به سرعت عدالت در مورد آنها اجرا شود.

ونسلند ادامه داد که نیروهای امنیتی باید حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از نیروی کشنده فقط در مواقعی که راه دیگری برای نجات جان وجود ندارد، استفاده کنند.

ابن مقام سازمان ملل گفت که با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با تعطیلات عید فصح و عید پاک، تلاش های مشترک برای اطمینان از حفظ آرامش در این دوره لازم است و اقدامات تحریک آمیز، اطلاعات نادرست و تلاش های افراط گرایان برای دامن زدن به خشونت باید به سرعت رفع شود و به طور موثر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر: