X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 158
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 بهمن,1401 | 09:42 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 بهمن,1401 | 08:39 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 بهمن,1401 | 09:42 ق.ظ

ده‎ها فلسطینی از آغاز ۲۰۲۳ توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند

  • ده‎ها فلسطینی از آغاز ۲۰۲۳ توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند
رژیم صهیونیستی با گذشت تنها ۴۰ روز از آغاز سال جدید میلادی ۹ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، از آغاز سال ۲۰۲۳ تنها حدود ۴۰ روز می‌گذرد و ​​با این حال، رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری در سال‌های اخیر جنایات علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی مرتکب شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، طبق گزارش‌های رسمی و آماری که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت‌ فلسطین و به‌ویژه کودکان مستند کرده‌اند، سال جدید میلادی تاکنون برای فلسطینی‌ها سال مرگباری بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین در گزارش سالانه خود درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که ارتش این رژیم و شهرک نشینان ۲۲۴ فلسطینی از جمله ۵۳ کودک زیر ۱۸ سال و ۱۷ زن را با شلیک گلوله به شهادت رساندند.

این وزارتخانه در گزارش خود اعلام کرد که هشت نفر از شهدای فلسطینی در سال گذشته میلادی کمتر از ۱۰ سال، ۴۵ نفر بین ۱۱ تا ۱۷ سال، ۱۰۸ نفر بین ۱۸ تا ۲۹ سال، ۲۷ نفر بین ۳۰ تا ۳۹، ۱۹ نفر بین ۴۰ تا ۴۹، ۱۱ نفر بین ۵۰ تا ۵۹ سال و پنج مورد بالای ۶۰ سال ست داشتند؛ این ارقام منجر به مرگبارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی در سال‌های اخیر شده است.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و خردسالان فلسطینی چیزی نیست که فلسطینی‌ها با آن ناآشنا باشند، زیرا رژیم اشغالگر صهیونیست از زمان آغاز اشغال در سال ۱۹۶۷، تجاوزات وحشتناکی را علیه آنها انجام داده است.

طبق گزارش کمیسیون امور اسرا و اسرای سابق، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ بیش از ۵۰ هزار کودک را بازداشت کرده است.این نهاد فلسطینی در گزارش خود اشاره کرد که اکنون حدود ۱۶۰ کودک از سوی مقامات اشغالگر صهیونیست زندانی هستند.

علاوه بر این بیش از ۶۰۰ کودک فلسطینی در سال ۲۰۲۲ توسط دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت خانگی نگهداری شدند و مقامات اشغالگر صهیونیست به بازداشت خانگی که عمدتا علیه کودکان و جوانان در قدس شرقی اشغالی اعمال می‌شود، به عنوان نوعی مجازات متوسل می‌شوند.

اما غم‌انگیزتر این است که بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت فلسطین، تعداد فلسطینی‌هایی که از ابتدای سال ۲۰۲۳ توسط نیروهای صهیونیست به شهادت رسیدند به ۴۲ نفر رسیده که شامل ۹ کودک و یک زن سالخورده است.

ارسال نظر: