X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 194
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 10:34 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 09:19 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 10:34 ق.ظ

تخریب منازل و آوارگی فلسطینیان در سکوت جامعه بین‌المللی

  • تخریب منازل و آوارگی فلسطینیان در سکوت جامعه بین‌المللی
رژیم صهیونیستی کمپین غیرقانونی تخریب منازل فلسطینیان را با شدت بیشتری در هفته‌‎های اخیر ادامه می‌دهد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، باشگاه اسرای فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی بیش از ۹۰۰ فلسطینی را بدون اتهام و محاکمه در زندان نگه می‌دارد.

این نهاد فلسطینی در بیانیه خود تاکید کرد ۹۱۴ نفری که تحت بازداشت به اصطلاح «اداری» هستند بالاترین میزان از سال ۲۰۰۳ است.این رقم دو برابر آمار مدت مشابه سال گذشته به شمار می‌رود که در آن زمان ۴۸۳ تحت حکم بازداشت اداری در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

باشگاه اسرای فلسطینی می‌گوید: بازداشت‌شدگان اداری در داخل زندان‌های اسرائیل در اعتراض به بازداشت خود برای اقدام راهبردی آماده شده‌اند.سازمان غیردولتی فلسطینی آدامیر می‌گوید که در حال حاضر ۴ هزار و ۷۰۰ فلسطینی از جمله زنان، کودکان و افرادی که به شدت بیمار هستند در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند.

رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر اقدامات خشونت‌بار خود را علیه فلسطینیان و به‌خصوص در اردوگاه «جنین» افزایش داده است.در جریان خشونت‌های رژیم صهیونیستی در طول هفته‌های اخیر ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند و ده‌ها نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

در همین حال رژیم صهیونیستی به بهانه پاسخ به عملیات مقاومتی فلسطینیان اقدام به تخریب غیرقانونی منازل فلسطینیان کرده است.فلسطینی‌ها و گروه‌های حقوق بشری از جهان و دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته‌اند که رژیم صهیونیستی را از ارتکاب جنایات «پاکسازی قومی» و «مجازات دسته‌جمعی» در شهر قدس اشغالی منع کنند.

این درخواست در حالی مطرح شد که مقامات صهیونیست به دستور ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی، تخریب خانه‌های فلسطینیان را در چند منطقه با شدت بیشتری ادامه می‌دهند.

بنا بر گزارش‌ها، کابینه رژیم صهیونیستی خانه‌های افرادی را که عملیات مقاومتی را علیه صهیونیست‌ها انجام داده‌اند و دیگرانی که ادعا شده «بدون مجوز» ساخته شده‌اند، هدف قرار داده است.

تنها در روز گذشته، گروه‌های تخریب رژیم صهیونیستی با همراهی پلیس و نیروهای ویژه به خانه‌ها در چندین شهر از جمله سیلوان و جبل المکابر یورش بردند.شنبه شب نیز دادگاه رژیم صهیونیستی به پنج خانواده در قدس اشغالی اطلاع داد که قصد تخریب خانه‌های آنها را دارد.

این مجوزهای تخریب در حالی صادر می‌شود که تنها در قدس اشغالی ۳۵۰ هزار نفر از فلسطینیان نیاز به توسعه مسکن دارند.رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان بر کشتار، جنایت و آوارگی فلسطینیان اصرار دارد و هر روز چهره غیرانسانی و شنیع نژادپرستانه خود را بیشتر آشکار می‌کند.

گزارش نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که ۱۶۰ ساختمان، از جمله ۹۶ ساختمان که برای مقاصد مسکونی استفاده می‌شد، در سال ۲۰۲۱ در قدس شرقی تخریب شد.


ارسال نظر: