X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 01 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : شنبه, 01 بهمن,1401 | 08:44 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 01 بهمن,1401 | 08:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 بهمن,1401 | 09:04 ق.ظ

مرگ یک جوان سیاه‌پوست در پی بازداشت توسط پلیس آمریکا

  • مرگ یک جوان سیاه‌پوست در پی بازداشت توسط پلیس آمریکا
یک شهروند سیاه‌‌پوست آمریکایی پس از بازداشت از سوی افسران پلیس، در بیمارستان جان باخت.


به گزارش مرکزپایش ستاد حقوق بشر، مقامات ایالت تنسی آمریکا اعلام کردند که پنج افسر اداره پلیس «ممفیس» به دلیل استفاده بیش از حد از خشونت، عدم مداخله و عدم ارائه کمک، در جریان بازداشت یک شهروند سیاه‌پوست در یک توقف ترافیکی، که در بیمارستان جان خود را از دست داد، اخراج شدند.

بر اساس گزارش تی‌آرتی، این اقدام روز جمعه و پس از آن صورت گرفت که این ۵ افسر پلیس در روز ۷ ژانویه سال جاری در هنگام بازداشت «تایری نیلوکز»، به خشونت بیش از حد متوسل شده بودند.

مقامات شهر ممفیس گزارش دادند که اداره پلیس این شهر تحقیقات داخلی را درباره روند دستگیری نیکولز، که سه روز بعد در بیمارستان جان خود را از دست داد، انجام داده و سپس این افسران پلیس را اخراج کردند.

وزارت دادگستری آمریکا نیز می‌گوید تحقیقات خود را آغاز کرده و اداره تحقیقات تنسی نیز در حال بررسی این موضوع است.خانواده «نیکولز»، همراه با معترضانی که در ایستگاه پلیس و موزه ملی حقوق شهروندی تجمع کرده‌اند، برای انتشار فیلم‌های دوربین بدن پلیس تلاش کرده‌ و خواستار متهم شدن افسران شده‌اند.

بستگان نیکولز، پلیس را به ضرب و شتم این شهروند سیاه پوست که باعث حمله قلبی او شده، متهم کرده‌اند.پلیس در ممفیس، ایالت تنسی، تحت فشار است تا توضیح دهد که چگونه توقف ترافیکی منجر به «برخورد» مرگبار با یک راننده ۲۹ ساله شد.

مقامات گفته‌اند که تایری نیکولز پس از اینکه در ۷ ژانویه از سوی پلیس بازداشت شده، بر اثر جراحات نامشخص جان باخت.افرادی که توسط افسران پلیس آمریکا در موارد مختلف هدف قرار گرفته و به قتل می‎‌رسند، به طور نامتناسبی سیاه‌پوست هستند.


ارسال نظر: