X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 563
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 21 دی,1401 | 02:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 21 دی,1401 | 02:42 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 21 دی,1401 | 02:45 ب.ظ

نهاد حقوق بشری: تصمیم رژیم صهیونیستی درباره پرچم فلسطین مخالف منشور سازمان ملل است

  • نهاد حقوق بشری: تصمیم رژیم صهیونیستی درباره پرچم فلسطین مخالف منشور سازمان ملل است
عفو بین الملل تصمیم کابینه تندرو رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت برافراشته شدن پرچم‌های مربوط به فلسطین در اماکن عمومی را مخالف با منشور و کنوانسیون‌های سازمان ملل ارزیابی کرد.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای در این باره تاکید کرد: تصمیم ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" اسرائیل برای جلوگیری از برافراشتن پرچم فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸، یک تلاش بزدلانه و قابل انتظار برای هدف قرار دادن هویت یک ملت و برخلاف کنوانسیون‌های سازمان ملل و حقوق بشر است.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: این تصمیم نقض آشکار مواد ۲ ، ۷ ، ۱۹ و ۲۰ از اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون‌های سازمان ملل بوده که سنگ بنای قوانین بین‌المللی هستند.

عفو بین الملل در ادامه آورده است: این رفتار از زمان شکل‌گیری تاریخ در سیستم‌های سرکوبگر و دیکتاتوری در سراسر جهان وجود داشته است و سرکوب آزادی بیان یک اقلیت خاص فقط یک آغاز برای سرکوب سایر اقلیت‌ها و گروه های آسیب پذیر و سلب حق بیان آنها است.

این سازمان در ادامه از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که در تصمیمات اتخاذ شده توسط بن گویر تندرو بازنگری کند.بن گویر یکشنبه به پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برافراشتن هرگونه پرچم فلسطینی در اماکن عمومی ممنوع است.

ارسال نظر: