X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 220
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 دی,1401 | 04:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 دی,1401 | 08:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 دی,1401 | 04:02 ب.ظ

افزایش نفرت پراکنی و توهین به ادیان و عقاید در فرانسه

  • افزایش نفرت پراکنی و توهین به ادیان و عقاید در فرانسه
توهین به مسلمانان و نفرت پراکنی در فرانسه نسبت به سال های گذشته به شدت افزایش یافته است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سایت خبری یورواکتیو در گزارشی به تحلیل حکم دادگاه «اریک زمور»، نامزد پیشین ریاست جمهوری فرانسه می پردازد مبنی بر اینکه دادگاه اروپایی حقوق بشر تایید کرد که محکومیت زمور به تحریک نفرت مذهبی در فرانسه منصفانه بوده و دادگاه های فرانسه آزادی بیان او را نقض نکرده اند.

طی سال‌های اخیر، سیاستمداران فرانسه همواره در تلاش برای محدود کردن مسلمانان و ایجاد نفرت علیه مسلمانان و دین اسلام در این کشور بوده اند.

از لحاظ تاریخی، مسلمانان همواره در فرانسه در معرض هجمه های بیگانه هراسی و نفرت بوده اند.علاوه بر آن، دولت این کشور قوانین اسلام هراسی را علیه شهروندان مسلمان خود وضع می‌کند.

جریان مداوم سخنرانی‌های نژادپرستانه و توهین آمیز در اخبار، تبعیض و طرد اجتماعی روز افزون زنان با حجاب، خشونت علیه مردان و زنان مسلمان برخی از مواردی است که مسلمانان فرانسه با آنها روبرو هستند.

«غالب بنچیخ»، رئیس بنیاد اسلام فرانسه در این رابطه می گوید: این حکم قضایی در بحبوحه عادی سازی سخنرانی های ضداسلامی توسط راستگرایان افراطی در فرانسه صادر شده است.

دادگاه اروپایی حقوق بشر در حکم خود در 20 دسامبر تأیید کرد که هیچ نقضی از ماده 10 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، که بر آزادی بیان تمرکز دارد، صورت نگرفته است.

در یک مناظره تلویزیونی در سپتامبر 2016، زمور ادعا کرد که مسلمانان باید بین اسلام یا فرانسه یکی را انتخاب کنند.

وی نسبت به «اسلامی شدن» کل جوامع هشدار داد و گفت که اسلام و جهاد یکی است.

دادگاه‌های فرانسه بعداً او را به "تحریک تبعیض، نفرت و خشونت علیه گروهی از مردم به دلیل اصالت یا هویت مذهبی" محکوم کردند، تصمیمی که توسط عالی‌ترین نهاد قضایی فرانسه تأیید شد. زمور در دسامبر 2019 نیز به دادگاه شکایت کرد.

دادگاه تاکید کرد که زمور در آن زمان از «وظایف» خود به عنوان یک روزنامه نگار نمی بایست بی قید باشد و ادعاهای او که در تلویزیون زنده و در ساعات پربیننده مطرح شد، به قصد تبعیض مطرح شد.

بنیاد فرانسوی اسلامی بنچیخ اعلام کرد که حکم دادگاه حقوق بشر اروپایی به بی‌اهمیتی فزاینده سخنان نفرت‌انگیز علیه جامعه مسلمانان فرانسه اشاره دارد.

بر اساس گزارش پارلمانی فرانسه، تعداد اعمال خشونت آمیز علیه مسلمانان در فرانسه بین سال های 2019 تا 2021، 38 درصد افزایش یافته و به 213 مورد خشونت در سال 2021 رسیده است.



برچسب ها: فرانسه, مسلمانان
ارسال نظر: