X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 341
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 دی,1401 | 03:36 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 دی,1401 | 03:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 دی,1401 | 03:36 ب.ظ

ممانعت از حضور کاریکاتوریست فرانسوی متهم به ترویج پدوفیلی در یک جشنواره بین المللی

  • ممانعت از حضور کاریکاتوریست فرانسوی متهم به ترویج پدوفیلی در یک جشنواره بین المللی
کاریکاتوریست فرانسوی متهم به ترویج کودک آزاری و زنا با محارم از حضور در جشنواره بین‌المللی طنزپردازی ممنوع شد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کاریکاتوریست فرانسوی متهم به کودک آزاری و زنا با محارم شد.

بر اساس گزارش سایت خبری ورلد کرانچ، جشنواره بین‌المللی طنزپردازی Angoulême مانع حضور «باستین ویووس» کاریکاتوریست فرانسوی در این جشنواره شد چون وی متهم به انتشار طرح‌ها و نظراتی که کودک آزادی و زنا با محارم را ترویج می‌کنند، شده است.

از شارلی ابدو گرفته تا بسیاری از مجلات تصویری و نوشتاری، کاریکاتوریست‌ها در فرانسه سابقه آثار منتشر شده تحریک‌آمیز و شهوت انگیز دارند و در ازای آن از حمایت دولت فرانسه برخوردار می‌شوند تا حدی که ممکن است از مرزهای آزادی بیان و هنر موضوعات جوامع بشری عبور کرده باشند.

پتی پل که در سال 2018 اثری را منتشر کرد که نمایش مستهجن از اندام‌های کودکی بود که بر روی جلد کتابی به تصویر کشیده شده بود باعث شد منتقدان خواستار خروج آن از کتابفروشی‌ها و حتی ممنوعیت کامل انتشار آن بر اساس ماده‌ای در قانون حقوقی فرانسه شوند. با این وجود، در رسانه های فرانسه به عنوان یک کاریکاتوریست با استعداد با او برخورد می کنند که آثارش به طور فعال به عادی سازی فرهنگ زنای با محارم و تجاوز به کودکان اشاره دارد.

این رویکرد خطرناک در مورد تغییر ماهیت دیدگاه تاریخی فرانسه در مورد هنر، آزادی بیان و مرزهای مجاز رفتار جنسی قابل قبول نوعی نفرت و اقدام به خشونت علیه هنرمندان و یا نهادهای حامی آنان را ایجاد کرده است.

در گذشته، حتی برخی نویسندگان مجلات و یادداشت‌ها در دنیای هنری و ادبی فرانسه بدون ممانعت قانونی، سوء رفتار جنسی و خاطرات لذت جنسی خود را پیرامون کودکان و زنان منتشر کرده اند.

حتی وقاحت تا حدی است که بازیگر مشهور «کاترین دونو»، نامه سرگشاده ای را در روزنامه فرانسوی لوموند امضا کرد که در آن از #metoo انتقاد کرد که در خدمت "منافع دشمنان آزادی جنسی، افراط گرایان مذهبی و مرتجعین» است.


ارسال نظر: