X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 256
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 دی,1401 | 02:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 دی,1401 | 02:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 دی,1401 | 02:31 ب.ظ

گسترش سانسور کتاب‌های مرتبط با نژاد و ادیان در مدارس آمریکا

  • گسترش سانسور کتاب‌های مرتبط با نژاد و ادیان در مدارس آمریکا
یک گزارش نشان می‎دهد که سیستم آموزشی آمریکا استفاده از بسیاری از کتاب‎ها را که اغلب به موضوع نژادپرستی می‌پردازند، در مدارس ممنوع کرده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گروه ادبی و بیان آزاد «پن اَمِریکا» در گزارشی اعلام کرد که در مدارس سراسر آمریکا ممنوعیت و انتشار برخی موضوعات در کتب درسی با سرعت نگران کننده ای در حال گسترش است .

بر اساس گزارش الجزیره، PEN America اخیراً بیش از 2500 مورد کتاب ممنوعه را در 32 ایالت مختلف در طول سال تحصیلی 2021-2022 گزارش کرده است.

این ممنوعیت ها رویدادهای موردی نیستند بلکه بخشی از یک حمله هماهنگ به آموزش عمومی هستند که هدف آن حذف آموزش و اطلاع رسانی پیرامون تنوع نژاد، جنسیت و تاریخ واقعی ایالات متحده آمریکا است. در حالی که ممنوعیت نشر این موضوعات در کتاب ها و مدارس ایالات متحده جدید نیست، ولی طی یک سال و نیم گذشته، کتاب های ممنوعه به یک جنبش ملی تبدیل شده است.

افراد و گروه‌های فعال هماهنگ و بسیار سازمان‌یافته، جلسات هیئت‌مدیره مدارس را به میدان‌های جنگ سیاسی تبدیل کرده‌اند، معلمان را تهدید می‌کنند و آزادی دانش‌آموزان برای یادگیری و کشف حقایق استعماری و سلطه گری آمریکا بر سایر کشورها را تضعیف می‌کنند.

تلاش‌ برای سانسور کتاب‌ها، توهین به اصول اصلی بیان آزاد و تحقیق آزاد است که دموکراسی ایالات متحده بر آن سوگند خورده، یک «جنگ فرهنگی» نوپا که منجر به سانسور و حذف کتاب‌ها از قفسه‌های مدارس می‌شود.

کتاب‌هایی که حذف می‌شوند اغلب کتاب‌های کودکان و نوجوانان هستند که در جستجو و کشف حقایق هستند.

البته قوانین سانسور آموزشی و ممنوعیت کتاب، به ویژه آنهایی که با هدف ساکت کردن اعتراضات عدالت خواهانه مردم، مذاهب یا دیدگاه‌های خاص ضد نژادپرستی و سلطه‌گری انجام می‌شوند، تاکتیک‌هایی هستند که مدت‌هاست توسط دولت آمریکا و دیگر کشورهای غربی استفاده می‌شود.

در سال 2021، مؤسسه بین‌المللی دموکراسی و کمک‌های انتخاباتی برای اولین بار تحت عنوان «دموکراسی عقب‌گرد» مدرسه هایی در فلوریدا و پنسیلوانیا، زندگی نامه زنان از جمله در مقطعی بانوی اول سابق میشل اوباما، قاضی دادگاه عالی، ماجرای واقعی هولوکاست، سونیا سوتومایور، و برنده جایزه نوبل، ملاله یوسف زی و حتی برخی کتب مرتبط با ادیان را ممنوع کردند.

این روندها نشان دهنده یک گام نگران کننده به عقب برای اجرای هنجارهای دموکراتیک است.

آمریکای مدعی دموکراسی دسترسی دانش آموزان را به کتب مختلف محدود می کند در حالی که آنها در مدارس آمریکا، باید در معرض طیف گسترده ای از ایده ها قرار بگیرند تا بتوانند خود را برای چالش های شهروندی دموکراتیک آماده کنند.




ارسال نظر: