X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 16 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 289
تاریخ ثبت : شنبه, 17 دی,1401 | 09:40 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 16 دی,1401 | 12:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 17 دی,1401 | 09:40 ق.ظ

ثبت صدها مورد مرگ و میر در زندان‌های آمریکا در سال مالی ۲۰۲۲

  • ثبت صدها مورد مرگ و میر در زندان‌های آمریکا در سال مالی ۲۰۲۲
نرخ بالای مرگ و میر در زندان‌های آمریکا با وجود نگران کننده بودن، همچنان مورد بی توجهی سیستم زندان‌های این کشور قرار دارد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، براساس آمارها در سال مالی ۲۰۲۲ در زندان‌های آمریکا ۲۲۵ زندانی جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها از وقوع نخستین مرگ در زندان‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهند.

مرگ و میر در زندان‌های آمریکا ملغمه ای از مشکلات دیرپای این مراکز هستند که در پی شیوع کرونا تشدید شده است؛ اکنون زندان‌های آمریکا از کمبود کارکنان، خشونت، عدم وجود مراقبت‌های پزشکی، بی نظمی، … رنج می‌برند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تا نیمه دسامبر ۲۰۲۲، دستکم ۱۹ زندانی در بدنام ترین زندان شهر نیویورک جان خود را از دست دادند.

شش نفر از این افراد بر اثر خودکشی، دستکم چهار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، یک نفر بر اثر خفگی، یک نفر به دلیل غرق شدن هنگام فرار و یک نفر بر اثر عوارض دیابت جان خود را از دست داد.

همین امر سبب شد سال ۲۰۲۲ به مرگبارترین سال برای زندان ریکرز نیویورک تبدیل شود.

طبق گزارش «یو اس نیوز»، سیستم زندان ایالتی آلاباما اعلام کرد که یک مرد زندانی ۳۵ ساله بر اثر حمله آشکار در زندان مونتگمری کشته شد.

سیستم زندان ایالت آلاباما همواره به دلیل نرخ بالای خشونت مورد انتقاد بوده است؛ همزمان وزارت دادگستری آمریکا یک شکایت در حال بررسی از سیستم زندان‌های آلاباما دارد که براساس آن این ایالت به نقض قانون اساسی متهم شده است.

آلاباما گزارش داد که ۲۲۵ زندانی در سال مالی گذشته جان خود را از دست دادند که دستکم ۱۸ مورد آن‌ها بر اثر خودکشی بوده است.

برچسب ها: زندان, آمریکا
ارسال نظر: