X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 14 دی,1401 | 12:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 14 دی,1401 | 08:15 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 14 دی,1401 | 12:10 ب.ظ

رکورد بی سابقه خشونت های تسلیحاتی در سوئد

  • رکورد بی سابقه خشونت های تسلیحاتی در سوئد
خشونت‌های تسلیحاتی مرگبار در سوئد طی سال ۲۰۲۲ به رکوردهای بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اواخر ماه دسامبر گذشته دولت سوئد فاش کرد که تعداد قتل‌های مربوط به سلاح گرم در این کشور در سال ۲۰۲۲ به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

بر اساس گزارش bigleaguepolitics، «گونار استرومر»، وزیر دادگستری سوئد گفت: تعداد تیراندازی‌های مرگبار افزایش یافته و در سال جاری به رکورد دیگری رسیده است.

بر اساس گزارش وزیر دادگستری سوئد، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ نفر در حوادث مربوط به سلاح گرم در این کشور کشته شده‌اند.آمار قتل با سلاح گرم در سال ۲۰۲۲ در سوئد رکورد قبلی ۴۸ نفر در سال پیش از آن را افزایش داد؛ ۶۱ منطقه در سوئد وجود دارد که «توسط پلیس به عنوان مناطق خطر برای افزایش خشونت گروهی فهرست شده‌اند.»

این در حالی است که مقامات سوئد این موضوع را به مهاجران نسبت داده‌اند؛ یکی از مقامات سوئد مدعی است «بیشتر خشونت‌های اسلحه‌ای که در سوئد اتفاق می‌افتد به دلیل جمعیت رو به رشد مهاجران این کشور است.»

در سال ۲۰۲۰، «متس لوفینگ»، معاون وقت رئیس پلیس سوئد ادعا کرد: ۴۰ قبیله مهاجر به طور فعال در سوئد مرتکب جنایات می‌شوند و ظاهرا آنها مسئول ارتکاب بخش عمده‌ای از افزایش جرایم خشن در این کشور هستند.

علاوه بر این، ارقام دولتی نشان می‌دهد که تقریبا ۵ هزار نفر در باندهای خشن در این کشور فعالیت می‌کنند.

مقامات سوئد تاکید کرده‌اند که مسائل فزاینده خشونت با اسلحه در کشور پیامدهای اجتماعی گسترده‌تری دارد.با توجه به افزایش هشداردهنده جنایات خشونت‌آمیز سوئد، رسانه‌های آلمانی مانند «بیلد» قبلا آن را به عنوان «خطرناک‌ترین کشور اروپا» طبقه‌بندی کرده‌اند.

در اتحادیه اروپا، به‌طور متوسط از هر یک میلیون، ۸ نفر قربانی خشونت‌های مرگبار می‌شوند؛ در سوئد، این رقم در سال ۲۰۲۰، ۱۲ نفر بود.وقتی صحبت از قربانیان سلاح گرم می‌شود، تفاوت بین اروپا و سوئد حتی بیشتر است؛ گزارش بیلد در سال ۲۰۲۱ نشان داد که رقم مرگ بر اثر خشونت تسلیحاتی در سوئد ۴ برابر اتحادیه اروپاست.

ارسال نظر: