X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 272
تاریخ ثبت : یکشنبه, 04 دی,1401 | 03:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 04 دی,1401 | 03:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 05 دی,1401 | 10:37 ق.ظ

پلیس آلمان تنها در یک هفته چهار نفر را به قتل رساند

  • پلیس آلمان تنها در یک هفته چهار نفر را به قتل رساند

نیروهای پلیس آلمان طی یک هفته ۴ تن از معترضان بی دفاع را به قتل رساندند و این در حالی است که سیاستمدران و مقامات آلمانی از اقدامات پلیس این کشور در قبال معترضان، دفاع می‌کنند.


 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، 11 آگوست سال 2022، نیروهای پلیس آلمان مشتکل از یازده پلیس مسلح در پی گزارش تهدید جانی عابرین از جانب یک فرد پناهجو (که آلمانی نمی دانست) وارد صحنه شدند.

بر اساس گزارش  وب سایت World Socialist، پلیس ابتدا به این فرد اسپری فلفل زد و سپس با باتوم های برقی به وی حمله کرد ولی با امتناع این فرد از تسلیم خود، با مسلسل به وی شلیک کرد.


پنج گلوله به شکم، ساعد، دو گلوله به شانه و یک گلوله حتی به صورت او اصابت کرد که در نهایت منجر به مرگ وی شد. چنین حملاتی که منجر به قتل غیرقانونی افراد می شود، نشان دهنده افزایش تمایل پلیس آلمان برای استفاده از خشونت علیه پناهجویان است.


قتل ۴ نفر در یک هفته گویای خشونت پلیس آلمان است که همگی با استفاده از نیروی مرگبار پلیس زندگی شان به پایان رسید.


دوم ماه اوت، افسران عملیات ویژه آلمان(SEK) یک سومالیایی بی خانمان را که 23 ساله بود در فرانکفورت تنها به دلیل تهدید لفظی در هتل و امتناع از کنارگذاری چاقوی خود به ضرب گلوله کشتند. سوم اوت، یک مرد 48 ساله در جریان امتناع از خروج اجباری از خانه استیجاری خود در کلن با گلوله های پلیس کشته شد. ماموران پلیس با اسپری فلفل به او حمله کردند و سپس وی را با شلیک گلوله های مکرر کشتند.

هفتم آگوست، در پی جدال و درگیری ماموران پلیس با یک جوان 39 ساله در آپارتمانش، و استفاده پلیس از اسپری فلفل،‌ این جوان به دلیل هیجانات ناشی از این درگیری ایست قلبی کرد و جان باخت.

در همین حال و در واکنش به اینگونه قتل های خودسرانه و غیرمحتاطانه، تجمعاتی به طور خودجوش در برخی  خیابان ها با فریادهای «قاتل! قاتل!» خطاب به نیروهای پلیس، شکل گرفت.

در برخی از این درگیری ها، اقدام پلیس آلمان در مواجهه با افراد درگیر خشونت در منازل یا سطح خیابان‌ها که دارای ناراحتی های روحی و روانی بوده اند و پلیس آلمان در رفع خطر از خود و فیصله فوری به خاتمه دادن ماجراهای خشونت زا که با شلیک مستقیم و گلوله جنگی این افراد را مورد هدف قرار دادند، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.


در حالی که مقررات حاکم بر این کشور اعلام می کند باید روانشناسان یا مددکاران اجتماعی برای پایان دادن به خشونت و آرام کردن این افراد در منازل یا خیابان ها حضور یابند، نه پلیس های مسلح.

سال ها تحقیقات در آلمان گویای آن است که اکثریت قاطع افرادی که توسط افسران پلیس کشته شده‌اند در «وضعیت اضطراری روانی» بودند، این در مورد دو سوم همه قربانیان صدق می کند. اما عملاً، افسران پلیس هرگز به دلیل مرگ و میر افراد مشکوک و یا متهمین محکوم نشده و نمی شوند.

ارقام اداره آمار فدرال نشان می دهد که شانس موفقیت از شکایت پلیس در آلمان بسیار کم است. در سال 2020 از 4500 پرونده تحقیقاتی علیه افسران پلیس تنها 70 پرونده تشکیل شده است.

کشته شدن چهار نفر در جریان عملیات پلیس در کمتر از یک هفته نشان دهنده سطح جدیدی از خشونت پلیس در آلمان است. 

در آلمان نیز همانند کشور آمریکا قتل های مکرر توسط پلیس صورت می گیرد، اما تاکنون به این اندازه ثبت نشده است.

برخی سازمانهای حامی حقوق بشر، از زمان اتحاد مجدد در سال 1991، حداقل 315 مورد قتل غیرقانونی و خودسرانه را شمارش کرده است که در آن «افراد با گلوله‌های پلیس آلمان کشته شدند» و سایر قربانیان نیز در بازداشت پلیس بر اثر بدرفتاری، شکنجه و یا عدم توجه بهداشتی جان باختند. 


وقایع اخیر نشانه ترس نخبگان حاکم از مقاومت رو به رشد طبقه کارگر در قبال سیاست مهاجرتی و اقتصادی است. در سال گذشته تورم در آلمان بیشتر شده، مشاغل از بین رفته و شرایط زندگی اقشار آسیب پذیر اجتماعی به خطر افتاده است. به دلیل نابرابری آشکار اجتماعی،  منتقدین رژیم آلمان معتقدند طوفان اجتماعی عظیمی در راه است.

این در حالی است که سیاستمداران حاکم، تحت هر شرایطی، از اقدامات پلیس در برابر خشونت و اعتراضات به ویژه افراط‌گرایی و نژادپرستی دفاع می کنند.


«هربرت رئول»، وزیر کشور آلمان دهم ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی به صراحت از افسران پلیسی که به برخی متهمین و یا افراد خشونت طلب تیراندازی کرده‌ و آنها را به قتل رسانده‌ و یا مجروج کرده‌اند، دفاع کرد.  

 

 

ارسال نظر: