X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 03 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 190
تاریخ ثبت : شنبه, 03 دی,1401 | 08:34 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 03 دی,1401 | 08:18 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 03 دی,1401 | 08:34 ق.ظ

آزمایش‌های غیرقانونی دانشگاه کالیفرنیا بر روی هزاران زندانی

  • آزمایش‌های غیرقانونی دانشگاه کالیفرنیا بر روی هزاران زندانی
دانشگاه پزشکی کالیفرنیا در طول دو دهه آزمایش‌های پزشکی غیرقانونی را بر روی هزاران زندانی انجام داده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یک دانشکده پزشکی برجسته کالیفرنیا به دلیل انجام ده‌ها آزمایش پزشکی غیراخلاقی بر روی زندانیان عذرخواهی کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این عذرخواهی به دلیل آزمایش‌های غیراخلاقی بر روی دستکم دو هزار و ۶۰۰ زندانی مرد در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بوده است.پزشکان این دانشگاه اقدام به قرار دادن آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها بر روی پوست زندانیان و تزریق این مواد به رگ‌های آنها کرده است.

دو متخصص پوست در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو که یکی از آنها در همچنان در این دانشگاه مشغول به فعالیت است، آزمایشاتی را بر روی زندانیان در مرکز پزشکی کالیفرنیا انجام دادند؛ یک بیمارستان زندان در «واکاویل» که در حدود ۵۰ مایلی شمال شرقی سانفرانسیسکو قرار دارد.

این آزمایشات غیرقانونی در سال ۱۹۷۷ متوقف شده است.برنامه آشتی تاریخی این دانشگاه در اوایل ماه جاری گزارشی درباره آزمایش‌ها منتشر کرد و نوشت که پزشکان «روش‌های رضایت آگاهانه مشکوک» را انجام داده‌اند و روی افرادی آزمایش‌ها را انجام داده‌اند که هیچ‌یک از بیماری‌ها یا شرایطی که هدف تحقیق برای درمان آن‌ها بوده را نداشته‌اند.

دانشگاه کالیفرنیا از نقش صریح خود در آسیب‌هایی که در جریان این تحقیق به زندانیان، خانواده‌ها و جامعه آنها وارد شده، عذرخواهی کرده و نقش ضمنی این موسسه را در تداوم رفتار غیراخلاقی با جمعیت‌های آسیب‌پذیر و محروم بدون توجه به استانداردهای قانونی تایید می‌کند.

در این گزارش آمده که برای تعیین میزان آسیب‌های وارد شده به زندانیان در نتیجه آزمایش‌ها و اینکه دانشگاه باید در پاسخ به آن چه کاری انجام دهد، به تحلیل‌های بیشتری نیاز است.

ارسال نظر: