X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 213
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 23 آذر,1401 | 02:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 23 آذر,1401 | 11:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 23 آذر,1401 | 02:29 ب.ظ

ثبت ۷۲۰۰ مورد جنایت نفرت محور در آمریکا توسط اف بی آی

  • ثبت ۷۲۰۰ مورد جنایت نفرت محور در آمریکا توسط اف بی آی
منتقدان و کارشناسان آمار جنایت‌های نفرت محور که توسط اف بی آی ارائه شده را غیرواقعی می‌دانند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در حالی که آمار «اف بی آی» از ثبت ۷ هزار و ۲۰۰ مورد جنایت نفرت محور در آمریکا در سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهد، بررسی‌ها نشان می‌دهند که این رقم احتمالا کمتر از موارد رخ داده است.

بر اساس گزارش رویترز، براساس داده‌های «اف بی آی»، حوادث مربوط به جنایت‌های نفرت محور در سال ۲۰۲۱ به رقم ۷ هزار و ۲۰۰ مورد رسید.طبق این بررسی بیش از ۶۰ درصد حوادث مربوط به جنایت‌های نفرت محور در سال ۲۰۲۱ در آمریکا دارای ریشه‌های نژادی و قومیتی بودند.

 آمار مذکور «اف بی آی» براساس گزارش کمتر از ۱۲ هزار از ۱۹ هزار سازمان مجری قانون آمریکا تهیه شده است؛ به همین دلیل، کارشناسان آمار جنایت‌های نفرت محور ارائه شده توسط «اف بی آی» را حدود یک سوم آمار واقعی آن می‌دانند.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، در حالی که قرار بود سیستم جدید گزارش دهی اطلاعات دقیق بیشتری را در اختیار «اف بی آی» قرار دهد، اما برخی از ایالت‌ها و ادارات هنوز از سیستم قبلی برای گزارش دهی استفاده می کنند.

دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت که وزارت دادگستری این کشور به همکاری با آژانس‌های پلیس برای انتقال به سیستم جدید گزارش دهی ادامه خواهد داد.چند سازمان ضد تبعیض در آمریکا هشدار دادند که این داده‌ها گستره کامل جنایات نفرت آمیز در این کشور را نشان نمی‌دهد.

مدیر یکی از سازمان‌های مذکور، می‎گوید که شکست ایالت‌ها و شهرهای بزرگ آمریکا در گزارش داده‌های جرایم ناشی از نفرت اساسا و به طور غیرقابل توجیهی تجربه زیسته جوامع به حاشیه رانده شده در سراسر کشور را پاک می‌کند.گروه‌های خارجی که داده‌های پلیس آمریکا را ردیابی می‌کنند، دریافتند که جرایم ناشی از نفرت در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

مرکز مطالعه نفرت و افراط گرایی در دانشگاه ایالتی «کالیفرنیا» در سال جاری گزارش داد که بررسی داده‌های ۱۸ ایالت و «واشنگتن دی سی» نشان می‎دهد که جرایم ناشی از نفرت از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ با افزایش ۲۱ درصدی به ۸ هزار و ۸۹۶ مورد رسیده که بیشتر از آمار «اف بی آی» است.
برچسب ها: آمریکا
ارسال نظر: