X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 16 آذر,1401 | 11:39 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 15 آذر,1401 | 11:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 16 آذر,1401 | 11:39 ق.ظ

۲۰۲۲؛ مرگبارترین سال برای روزنامه نگاران در آمریکای لاتین

  • ۲۰۲۲؛ مرگبارترین سال برای روزنامه نگاران در آمریکای لاتین
سال ۲۰۲۲ میلادی با ثبت قتل ۳۸ روزنامه‌نگار به مرگبارترین سال‌ برای مطبوعات آمریکای لاتین در دو دهه اخیر تبدیل شد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پائولا روکو هماهنگ‌کننده «گزارش آزادی بیان کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشر» (CIDH) در نشستی با اصحاب رسانه‌ها، نمایندگان دولت‌ها و نهادهای نظارتی در واشنگتن، همزمان با اعلام این خبر گفت: تشدید خشونت علیه روزنامه‌نگاران، یکی از فوری‌ترین مسائلی است که باید در سطح منطقه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: حمله‌ها علیه مطبوعات در فضایی صورت می‌گیرد که سیاستمداران و مقامات دولتی، خود به شیوه «انگ‌زنی» از متخصصان حوزه ارتباطات صحبت می‌کنند.

فابین کاردوزو رئیس «فدراسیون روزنامه‌نگاران آمریکای لاتین و کارائیب» (Fepalc) در انتقاد از موضع دولت‌های این منطقه به حرفه روزنامه‌نگاری گفت: دستگاه‌های اجرایی حتی به صورت مطلوب و به اندازه کافی در مورد قتل روزنامه‌نگاران، تحقیق نمی‌کنند؛ ۹۵ درصد از جنایت‌های صورت گرفته در سال جاری (۲۰۲۲)، بدون مجازات باقی مانده است.

وی از «سازمان کشورهای آمریکایی» (OEA) خواست تا از کشورهای این منطقه بخواهد جنایت‌ها را بررسی کرده و عاملان را تحت پیگرد قانونی و مجازات قرار دهند.

رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران آمریکای لاتین و کارائیب، از «فضای معافیت از مجازات، تقویت جنایت‌های سازمان‌یافته و سرکوب دائمی علیه کسانی که تحقیقات را عهده‌دار می‌شوند» به عنوان برخی از عواملی نام برد که به تشدید خشونت علیه خبرنگاران منجر شده است.

ارسال نظر: