X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 195
تاریخ ثبت : یکشنبه, 06 آذر,1401 | 11:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 06 آذر,1401 | 09:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 06 آذر,1401 | 11:20 ق.ظ

۴۷ هزار کشته و مجروح در پی حملات ائتلاف سعودی به یمن

  • ۴۷ هزار کشته و مجروح در پی حملات ائتلاف سعودی به یمن
حملات ائتلاف سعودی در طول حدود ۸ سال گذشته به کشته شدن بیش از ۱۸ هزار یمنی منجر شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نهاد حقوق بشری «عین» گزارشی از جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن طی حدود دو هزار و ۸۰۰ روز با پشتیبانی آمریکا ارائه کرده است.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری، ائتلاف متجاوز سعودی در طول سال‌های اخیر ۴۷ هزار و ۶۷۳ شهروند یمنی را کشته و یا مجروح کرده است؛ از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۳ نفر جان خود را در پی حملات ائتلاف سعودی از دست داده‌اند و ۲۹ هزار و ۶۶۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

نهاد حقوق بشری «عین» نوشت: در این تهاجم، طی دو هزار و ۸۰۰ روز، ۵۹۸ هزار و ۷۳۷ خانه، ۱۸۲ دانشگاه و هزار و ۶۷۹ مسجد، ۳۷۹ مرکز گردشگری و ۴۱۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی تخریب شده‌اند.

ائتلاف متجاوز سعودی هزار و ۲۴۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۴۰ مرکز ورزشی، ۲۵۵ مکان باستانی، ۶۱ نهاد رسانه‌ای و ۱۰ هزار و ۸۰۳ زمین کشاورزی را ویران کرده است.

در رابطه با زیرساخت‌ها، این مرکز تأیید کرد که هواپیماهای متجاوز سعودی ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۴۴ نیروگاه، هفت هزار و ۹۹ جاده و پل را هدف قرار دادند و ۶۱۶ شبکه و ایستگاه ارتباطی، دو هزار و ۹۷۴ مخزن و شبکه آب و دو هزار و ۱۰۱ تأسیسات دولتی را منهدم کردند.

در مورد موسسات اقتصادی، مرکز حقوق بشری «عین» تأیید کرد که این تجاوز ۴۰۷ کارخانه، ۳۸۵ تانکر سوخت، ۱۲ هزار و ۳۰ موسسه تجاری را منهدم کرده است.

این مرکز حقوق بشری نوشت: تجاوز ائتلاف عربستان ۱۰ هزار و ۱۱۲ وسیله حمل و نقل، ۹۹۸ کامیون مواد غذایی، ۷۰۰ بازار، ۴۸۵ قایق ماهیگیری، هزار و ۱۴ فروشگاه مواد غذایی و ۴۲۵ جایگاه سوخت را ظرف دو هزار و ۸۰۰ روز تجاوز نابود کرد.

ارسال نظر: