X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 05 آذر 1401
تعداد بازدید خبر : 157
تاریخ ثبت : شنبه, 05 آذر,1401 | 03:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 05 آذر,1401 | 11:17 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 آذر,1401 | 03:10 ب.ظ

ثبت بیش از ۶۰۰ تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۲

  • ثبت بیش از ۶۰۰ تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۲

تیراندازی‌های جمعی آمریکا برای سومین سال متوالی از ۶۰۰ مورد فراتر رفته است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، آمار ارائه شده از سوی موسسه غیردولتی «آرشیو خشونت‌های دسته‌جمعی»، آمریکا نشان می‌‎دهد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰۰ مورد تیراندازی جمعی در این کشور روی داده است.


این آمار تیراندازی‌هایی را شمارش کرده که در آن به جز فرد مهاجم دستکم ۴ نفر هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند. تاکنون در سال جاری میلادی ۶۰۹ مورد تیراندازی جعی در آمریکا روی داده است. این کشور در سال گذشته شاهد ۶۹۰ تیراندازی جمعی در بوده که از ۶۱۰ مورد در سال ۲۰۲۰ و ۴۱۷ مورد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.


مرگ و میرهای اخیر به مجموع مرگ و میر ناشی از خشونت با اسلحه درآمریکا در سال جاری می‎افزاید ؛ پایگاه داده آرشیو خشونت با اسلحه را در سال جاری تاکنون ۳۹ هزار و ۸۱۶ مورد اعلام کرده است. پژوهشگران این پایگاه می‌گویند: تنها سه تیراندازی جمعی دیگر می‌تواند سال ۲۰۲۲ را به دومین سال با بیشترین تیراندازی‌های جمعی از زمان آغاز ثبت اطلاعات تبدیل کند.

 

بیش از ۱۸ هزار مورد از این مرگ‌ها، قتل و حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ مورد خودکشی بوده است. آمریکا در سال جاری تاکنون به طور متوسط ۱.۶۸ تیراندازی جمعی در روز را تجربه کرده است؛ از سال ۲۰۱۹ میانگین هر سال بالای یک مورد در روز بوده است.


 

برچسب ها: آمریکا, خشونت جمعی
ارسال نظر: