X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 28 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 143
تاریخ ثبت : شنبه, 28 آبان,1401 | 04:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 28 آبان,1401 | 04:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 28 آبان,1401 | 04:08 ب.ظ

فعال حقوق بشر کانادایی: دولت‌های غربی بحران یمن را تشدید می‌کنند

  • فعال حقوق بشر کانادایی: دولت‌های غربی بحران یمن را تشدید می‌کنند

 فعال حقوق بشر در کانادا گفت: دولت‌های غربی نه تنها هیچ اقدامی برای توقف بحران یمن انجام نمی‌دهند، بلکه آن را تشدید می‌کنند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، جنگ تحت امر عربستان سعودی همچنان در یمن تلفات می‌گیرد و وزارت بهداشت یمن اعلام کرده است که هر روز بیش از ۸۰ نوزادِ تازه متولد شده جان می‌دهند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد سالانه حدود ۴۰ درصد از نوزادان این کشور زودتر از موعد متولد می‌شوند و آمار‌ها در این بخش درمقایسه با دوره قبل از جنگ در یمن رشد فزاینده‌ای را نشان می‌دهند.

رسانه‌های یمن می‌گویند نبود تجهیزات درمانی و پزشکی و استفاده عربستان و همپیمانان آن از سلاح‌های ممنوعه به نابودی زیرساخت‌های یمن منجر شده است.

فارِس النجم، مدیر مرکز مدافعان کانادایی حقوق بشر در این رابطه می گوید: کانادا به جای آن که تجهیزات پزشکی و درمانی در اختیار مردم یمن قرار دهد، تسلیحات در اختیار عربستان سعودی قرار می‌دهد. ما در اینجا واقعاً شاهد موضوعی جنجال برانگیز هستیم. همزمان دولت‌های غربی به عربستان سعودی کمک می‌کنند تا هر طور که می‌خواهد جنگ یمن را جلوه دهد. این نشان می‌دهد که این رژیم‌ها واقعاً هیچ اقدامی برای دفاع از حقوق بشر انجام نمی‌دهند.

وی می افزاید: آن‌ها واقعاً هیچ کاری برای کمک به مردم و متوقف کردن این بحران انسانی نمی‌کنند، بلکه برعکس، این بحران‌ها را تشدید می‌کنند. آن‌ها این بحران‌ها را بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌کنند. اگر آن‌ها درباره موضوع حقوق بشر بیشتر فکر کنند کانادا، آمریکا، فرانسه و انگلیس و همه این دولت ها، عربستان سعودی را تحت تحریم قرار خواهند داد. آن‌ها این جنگ را متوقف خواهند کرد و نیرو‌های سازمان ملل یا نیروی دیگری را اعزام خواهند کرد تا این جنگ را کاملاً متوقف کنند، اما آن‌ها این اقدامات را انجام نمی‌دهند و در مقابل بطور روزانه شاهد مرگ و میر مردم یمن هستند که روز به روز درد و رنجشان بیشتر می‌شود.

 

 

برچسب ها: یمن
ارسال نظر: