X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 135
تاریخ ثبت : یکشنبه, 22 آبان,1401 | 03:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 22 آبان,1401 | 03:42 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 22 آبان,1401 | 03:49 ب.ظ

آلمان؛ یکی از ناقضین بزرگ حقوق بشری

  • آلمان؛ یکی از ناقضین بزرگ حقوق بشری
آلمان از جمله مدعیان غربی حقوق بشر در جهان، خود از ناقضان اصلی این مقوله در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر،نقض حقوق بشر در آلمان در موارد متعددی قابل مشاهده است و با اسناد و شواهد متقنی مستند شده اند. شاید بزرگ ترین مورد نقض حقوق بشر توسط آلمان، فروش تسلیحات باشد.

این کشور که همواره از فروشندگان اصلی تسلیحات به کشورهای عامل راه اندازی جنگ بوده، سود کلانی از این صنعت کسب می‌کند، بی آن که اندک توجهی به ادعاهای حقوق بشری خود داشته باشد و به سرنوشت شهروندان گرفتار در جنگ اهمیتی بدهد.

آلمان یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات متعارف و شیمیایی رژیم بعث علیه ایران بود و خود به این همراهی نیز اعتراف کرده است.این کشور در ادامه دست از جنایت‌های حقوق بشری علیه ایران برنداشته و از طریق اعمال تحریم یا همراهی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دست به نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی زد.

خلاصه ای از موارد نقض حقوق بشر در آلمان در زیر آمده است:

-نژادپرستی پلیس آلمان اقلیت‌های قومی و نژادی را با نرخ بالایی هدف قرار می‌دهد، اما تبعیض جاری در سیستم قضایی و پلیس این کشور سبب می‌شود شمار قابل توجهی از قربانیان از مراجعه به پلیس و ثبت شکایت خودداری کنند.

-خشونت علیه مهاجران به ویژه در سال‌های اخیر در آلمان رشد قابل توجهی داشته است؛ در واقع پناهجویان در آلمان قربانی خشونت آلمانی‌ها از یک سو و پلیس آلمان از سوی دیگر می‌شوند.

– استثمار زندانیان در آلمان به نوعی تداوم روند اردوگاه‌های کار اجباری هستند؛ چراکه کار اجباری پشت میله‌های زندان در ۱۲ ایالت از ۱۶ ایالت آلمان مجاز است.

خشونت‌های بی پایان در زندان‌های آلمان را باید وجه دیگری از نقض حقوق این افراد دانست که عمدتا به دلایل کمبود پرسنل، مصرف مواد مخدر، اختلال روانی زندانیان و تمایل عمومی به خشونت رخ می‌دهند.

خشونت جنسی، بیماری‌های واگیردار و کمبود امکانات نیز از دیگر مصادیق نقض حقوق بشر در این مراکز در کشور آلمان هستند.

-تبعیض و نژادپرستی علیه معلولان در آلمان یکی از اشکال برجسته نقض حقوق بشر در این کشور است.

به عنوان مثال، ۳۲ درصد موارد تبعیض در سال ۲۰۲۱ در آلمان علیه افراد معلول و دارای بیماری‌های مزمن ثبت شده اند.

-تبعیض مذهبی در آلمان به شکل قابل تاملی مسلمانان و البته زنان مسلمان را هدف قرار می‌دهد و در همه عرصه‌ها اعم از مسکن، آموزش، بهداشت، بازار کار، … قابل مشاهده است.

برچسب ها: حقوق بشر, آلمان
ارسال نظر: