X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 153
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 17 آبان,1401 | 02:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 17 آبان,1401 | 02:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 17 آبان,1401 | 02:18 ب.ظ

سخنگوی قوه قضائیه: پیگیر حقوق از دست رفته حمید نوری هستیم/ صدور هزار و ۲۴ کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات در تهران

  • سخنگوی قوه قضائیه: پیگیر حقوق از دست رفته حمید نوری هستیم/ صدور هزار و ۲۴ کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات در تهران
مسعود ستایشی گفت: دستگاه قضا پیگیر حقوق از دست رفته حمید نوری است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، «مسعود ستایشی»، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه (۱۷ آبان ماه) ضمن تسلیت به ملت ایران و مردم در استان شهید پرور فارس در خصوص حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، اظهار کرد: جنایت تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) عبرت‌های مختلفی برای نخبگان مسئولان دستگاه‌های مختلف و آحاد مردم داشت و علاوه بر غم و اندوه، موجب بیداری و آگاهی عمومی و ایجاد وحدت به تعبیر رهبر معظم انقلاب در برابر دشمن جنایت کار شد.

وی با بیان اینکه برای دشمنان امنیت، میان هیچ کدام از ایرانیان تفاوتی وجود ندارد و هدفشان تاثیر گذاری آن‌ها بر روی ذهن جامعه و امنیت عموم شهروندان است، گفت: خودداری نهادهای حقوق بشری که مدعی حمایت از مردم هستند، صرفا فقط ادعا است، چرا از محکوم کردن جنایات تروریستی شاه چراغ و موارد مشابه خودداری می‌کنند؟ این چرایی پاسخ دارد، باید پاسخی صریح از نهادهای حقوق بشری اعلام شود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: طبق آخرین آماری که در دست داریم، یک هزار و ۲۴ مورد کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات اخیر در تهران صادر شده است.

وی همچنین گفت: قوه قضاییه آمادگی کامل دارد که در مقام پاسخ به مطالبات مردم باشد. هرکسی در این اغتشاشات متحمل خساراتی اعم از مادی و معنوی شده، حق دارند مطابق قانون مشکل خود را از مرجع قضایی ذی ربط مطالبه کنند. کسانی که این زیان را برای زیان دیدگان ایجادکرده اند و مرتکب آشوب شدند و اغتشاشات را راه انداخته و عاملیت داشتند، این افراد هم در هر سطح و شرایطی که قراردارند، در صورت رسیدگی به اتهاماتشان و احراز مجرمیت شان مطمئن باشید نسبت به اعمالی که داشته و خساراتی که وارد کردند، باید پاسخگو باشند.

ستایشی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که چه تعداد از متهمان در رابطه با آشوب در زندان اوین دستگیر شدند؟ گفت: آخرین گزارشی که از دادسرای تهران ناحیه ویژه جرایم جنایی به دست آمده این است که تعداد افرادی که شناسایی شدند و در آشوب حضور داشتند افزایش یافته و بازپرس ویژه با نظارت دادستان تهران و سرپرست ناحیه مجدانه پیگیر هستند تا کسانی که مرتکب جرح، تخریب و تحریق عمدی شدند و مستحدثات بازداشتگاه اوین اعم از آمفی تئاتر این بازداشتگاه را مورد تعرض قراردادند، دستگیر شدند.

وی افزود: براساس آخرین آمارها حدود ۴۲ نفر تحت تعقیب هستند و نتیجه عمل زشت و غیرقابل دفاعشان را دریافت خواهند کرد.

ستایشی در ادامه این نشست در خصوص پیگیری وضعیت حمید نوری، گفت: سومین سال بازداشت غیر قانونی آقای حمید نوری است و اگر از دید بین المللی هم نگاه کنیم، می بینیم که چقدر این نظام در عین اقتدار، مظلوم است. حمید نوری هزار و ۱۰۰ روز در بازداشت انفرادی است و افرادی که از حقوق بشر دم می زنید، وقتی به یک نفر، یک تو گفته می شود آن را در تمام رسانه های مغرض و مساله دار به صورت شبانه روز مطرح می کنید، حمید نوری سه سال در زندان انفرادی است و در تمام این مدت ۵ دقیقه امکان تماس تلفنی با خانواده اش را داشته است.

وی عنوان کرد: چه در داخل و چه بیرون از مرزها بدانید، پیگیر حقوق از دست رفته شهروند مان هستیم که با مظلومیت در زندان های سوئد استقرار دارد و همچنان از دسترسی های حقوقی و قانونی محروم است.



ارسال نظر: