X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 16 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : دوشنبه, 16 آبان,1401 | 03:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 16 آبان,1401 | 01:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 16 آبان,1401 | 03:29 ب.ظ

آزار و اذیت کودکان بومی در آمریکا

کودکان بومی در آمریکا عمده قربانیان آزار و سوء استفاده و بی‌توجهی هستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در سال ۲۰۲۰ حدود ۴ میلیون کودک درگیر تحقیقات بدرفتاری بودند.

بر اساس گزارش «usafacts»، از این تحقیقات، بیش از ۶۱۸ هزار کودک قربانی سوء استفاده یا بی‌توجهی شدند؛ بیش از ۷۷ درصد از عاملان این آزار، والدین قربانیان هستند.

پایگاه داده بدرفتاری با کودکان آمریکا فقط شامل موارد گزارش شده از کودک آزاری است؛ بیش از دو سوم موارد توسط متخصصانی گزارش می‌شود که اغلب به طور قانونی موظف به گزارش سوء استفاده مشکوک هستند، مانند معلمان، افسران اجرای قانون، و مددکاران اجتماعی.

با این حال، همه حوادث سوء استفاده یا غفلت گزارش نمی‌شوند، بنابراین احتمالا تعداد قربانیان بسیار بیشتر از آمار منتشر شده است.در سال ۲۰۲۰ حدود هزار و ۷۵۰ کودک در آمریکا بر اثر سوء استفاده یا بی توجهی جان خود را از دست دادند که این میزان حدود ۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار کودک است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود نیمی از قربانیان کمتر از یک سال سن داشته‌اند.کودکان کوچکتر در بین هر گروه سنی بیشترین میزان سوء استفاده یا بی توجهی را تجربه می‌کنند؛ نرخ قربانی شدن برای کودکان زیر یک سال در بالاترین حد خود بود؛ حدود ۲۵ در هر هزار کودک.

برای کودکان ۶ سال و بالاتر، میزان قربانی شدن به کمتر از ۸ در هر هزار کودک کاهش می‌یابد.میزان قربانی شدن نیز بر اساس گروه‌های نژادی و قومی متفاوت است؛ کودکان سرخپوست آمریکایی یا بومی آلاسکا بالاترین میزان قربانی شدن را دارند. بیش از ۱۵ نفر در هر هزار کودک، این رقم تقریبا ۱۴ درصد بیشتر از کودکان آسیایی‎تبار است.

علاوه بر این داده‌ها نشان می‌دهند که کودکان بومی آمریکا بالاترین میزان قربانی شدن را دارند. نرخ قربانی شدن از ایالت به ایالتی دیگر در آمریکا بسیار متفاوت است؛ پنسیلوانیا ایالتی با کمترین میزان قربانی شدن کودکان در سال ۲۰۲۰ با ۱.۷ در هر هزار کودک بود. نرخ قربانی شدن در ایالت «مین» بیش از ۱۰ برابر بیشتر بود؛ ۱۹ نفر به ازاری هر هزار کودک که بالاترین نرخ در آمریکا به شمار می‌‎رود.
ارسال نظر: