X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 205
تاریخ ثبت : یکشنبه, 15 آبان,1401 | 10:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 آبان,1401 | 08:22 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 15 آبان,1401 | 10:30 ق.ظ

نهاد حقوق بشری: حملات رژیم صهیونیستی به غزه، جنایت جنگی است

  • نهاد حقوق بشری: حملات رژیم صهیونیستی به غزه، جنایت جنگی است
عفو بین‌الملل ضمن بررسی مدارک و اسناد تایید کرد که حمله سال جاری رژیم صهیونیستی به نوار غزه جنایت جنگی محسوب می شود.




به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی باید حملات غیرقانونی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آگوست ۲۰۲۲ را به عنوان جنایات جنگی و بر اساس تصاویر قطعات سلاح و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و شهادت ده‌ها نفر بررسی کند.

بر اساس گزارش رای الیوم، مصاحبه‌ها، بازسازی شرایط پیرامون چندین حمله خاص، انجام شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی، و گزارش مختصر با عنوان «آنها کودک بودند» شواهدی از جنایات جنگی در طول حمله رژیم صهیونیستی به غزه در آگوست ۲۰۲۲، عواملی را توضیح می‌دهد که ممکن است نشان دهد این حملات جنایات جنگی است.

عفو بین‌الملل به این نتیجه رسید که دو حمله رژیم صهیونیستی منجر به شهادت شش کودک فلسطینی شده در حالی که رژیم صهیونیستی به دقت در این عملیات می‌بالیده است.

«اگنس کالامارد»، دبیرکل عفو بین الملل در این باره گفت: آخرین حمله اسرائیل به غزه تنها سه روز به طول انجامید، اما این زمان کافی بود تا موج جدیدی از وحشت و ویرانی علیه مردم محاصره شده در غزه به راه بیفتد. جنایات مرگباری که ما به عنوان جنایات جنگی بررسی کرده‌ایم باید مورد بررسی قرار گیرند و همه قربانیان حملات غیرقانونی و خانواده‌های آنها مستحق عدالت و غرامت هستند.

وی ادامه داد: تخلفاتی که ما ثبت کردیم در چارچوب محاصره غیرقانونی اسرائیل در غزه انجام شد که ابزار اصلی رژیم آپارتاید اسرائیل است، زیرا فلسطینیان در غزه در معرض سلطه، آزار، تبعیض و انزوا هستند. و آنها ۱۵ سال است که در یک کابوس مداوم و یک تراژدی انسانی که با حملات مکرر غیرقانونی تشدید شده است قرار دارند. علاوه بر بررسی جنایات جنگی مرتکب شده در غزه، دیوان کیفری بین‌المللی باید جنایت علیه بشریت رژیم آپارتاید را در چارچوب تحقیقات کنونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بررسی کند.

ارسال نظر: