X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 07 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 213
تاریخ ثبت : شنبه, 07 آبان,1401 | 11:27 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 07 آبان,1401 | 11:20 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 08 آبان,1401 | 08:55 ق.ظ

نشست سازمان ملل درباره افزایش خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان/شهادت ۱۱۸ فلسطینی در سال جاری

  • نشست سازمان ملل درباره افزایش خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان/شهادت ۱۱۸ فلسطینی در سال جاری
نگرانی‌ها از افزایش خشونت نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی باعث شد که شورای امنیت سازمان ملل در دو نوبت صبح و عصر نشستی ۶ ساعته درباره فلسطین تشکیل دهد.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نگرانی‌ها از افزایش خشونت نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی و افزایش تعداد قتل شهروندان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی باعث شد که شورای امنیت سازمان ملل در دو نوبت صبح و عصر نشستی ۶ ساعته درباره فلسطین تشکیل دهد، نشستی که البته بازهم به خاطر حمایت حامیان این رژیم نتیجه‌ای نداشت.

در این نشست هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه است، از رژیم صهیونیستی خواست به آوارگی و اخراج فلسطینی‌ها پایان دهد.

وی افزود: من ناامیدی و خشم فزاینده فلسطینی‌ها را در برابر چند دهه اشغالگری اسراییل به وضوح مشاهده می‌کنم.

البته او جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد، اما این را گفت که صهیونیست‌ها خانه‌های فلسطینی‌ها را به بهانه نداشتن مجوز ساخت خراب می‌کنند؛ در حالی که برای یک فلسطینی اصلا گرفتن چنین مجوزی از اسراییلی‌ها غیرممکن است!

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل هم در این نشست گفت: براساس گزارش‌ها، سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۶ تاکنون بوده است.

وی افزود: نقض حقوق بشر، تخریب اموال فسطینیان، و اخراج اجباری آن‌ها از خانه‌های شان، جنایات رژیم صهیونیستی برضد مردم فلسطین است که ۷۴ سال است که تداوم دارد، این جنایات نقض همه قوانین و هنجار‌های بین المللی است و مردم فلسطین به حمایت شورای امنیت نیاز دارند.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت برحق مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، از دیگر محور‌های سخنان نماینده ایران بود.

اما نماینده ایرلند در سازمان ملل هم وضع سرزمین‌های اشغالی را وخیم توصیف کرد و گفت: ما از استفاده بیش از حد از زور و همین طور تحرکات شدید امنیتی اسراییل در سرزمین‌های اشغالی نگران هستیم.

وی افزود: ما خواستار این هستیم که یک تحقیق مستقل درباره قتل شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی هستیم.

براساس اعلام کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، از اول سال جاری میلادی تاکنون، رژیم صهیونیستی فقط در کرانه باختری، ۱۱۸ فلسطینی را شامل ۲۶ کودک و ۵ زن به شهادت رسانده است.

ارسال نظر: